عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها هر چه قدر احساس کنند که ما شوق و ذوق و نیازمند برداشتن تحریم ها و مذاکره با آنها هستیم وظایف خود در قبال برجام را گران به ما می فروشند، لذا برای ما بیشتر ناز می کنند و روند مذاکرات را فرسایشی و کش دار می کنند، بنابراین انتظار می رود مسوولین دولتی و دیپلماتهای ما عزت نفس و استقلالی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند رادر رفتارهای خود نشان دهند و با نوع رفتار خود به طرف مقابل این پیام را ندهند که ما به مذاکره و نشست با شما اشتیاق داریم.

حفظ اقتدار و عزت نقس ملت ایران در پیشبرد نشست های وین ضرورت است

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از ادبیات دولتی ها در موضوع برجام  به قدس آنلاین گفت: بنده معتقد هستم شخصیتی مثل رئیس جمهور ایران نباید از ادبیاتی استفاده کند که طرف آمریکایی احساس کند، ما به شدت نیازمند لغو تحریم ها هستیم، لذا هر آنچه آمریکایی ها به ما تحمیل کنند برای لغو تحریم ها می پذیریم. برخی اظهار نظرها و سخنانی که از سوی دولتمردان بیان می شود این تلقی را به آمریکا صادر می کند که ما به شدت وابسته به لغو تحریم ها می کنیم در صورتی که به هر قیمتی زیر بار زیاده خواهی های آمریکا نمی رویم.

وی درخصوص جلوگیری از فرسایشی شدن زمان مذاکرات وین نیز خاطر نشان کرد: هر چقدر ما واکنش سختی به روند فرسایشی کردن نشست های وین ندهیم ممکن است طرف مقابل گمان کند که ما برای لغو تحریم ها حاضر به صرف زمان زیادی هستیم، درحالی که اینگونه نیست، ضمن اینکه باید قدرت چانه زنی خود را افزایش دهیم، چرا که این موضوع، مساله بسیار مهمی برای ماست ومی تواند درتحقق خواسته های ما مثمر ثمر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم دراین باره خاطر نشان کرد: دولتمردان ما در هر تعاملی که با دنیای غرب دارند باید کشور را بی نیاز از غرب نشان دهند، یعنی اعلام نوعی بی نیازی تا دشمن احساس نکند می تواند ما را تحت فشار قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فواید اعلام بی نیازی به یک موضوع در دوران ریاست جمهوری آقای اوباما اشاره کرد و گفت: مثلا بنده هیچ گاه این موضوع را فراموش نمی کنم که آقای اوباما پیشنهاد مذاکره با ایران را به رهبر معظم انقلاب از طریق پادشاه فقید عمان دادند، یعنی تقاضای مذاکره دروهله اول از سوی آمریکا به دست مقام معظم رهبری رسید، چرا که ما در موضوع نیاز به مذاکره با آمریکا به نوعی اعلام بی نیازی کرده بودیم. بی اعتنایی و بی توجهی ما به تحریم های آمریکا که برگرفته از عزت نفس ایرانی به شمار می رود نشان داد که ما اشتیاقی به نشستن پای میز مذاکره با آمریکا نداریم، لذا سیاست راهبردی ما در برخورد با آمریکا در مساله برجام نیز در حال حاضر باید بر این روال واقع شود.

وی دراین باره توضیح داد: آمریکایی ها هر چه قدر احساس کنند که ما شوق و ذوق و نیازمند برداشتن تحریم ها و مذاکره با آنها هستیم وظایف خود در قبال برجام را گران به ما می فروشند، لذا برای ما بیشتر ناز می کنند و روند مذاکرات را فرسایشی و کش دار می کنند، بنابراین انتظار می رود مسوولین دولتی و دیپلماتهای ما عزت نفس و استقلالی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند رادر رفتارهای خود نشان دهند و با نوع رفتار خود به طرف مقابل این پیام را ندهند که ما به مذاکره و نشست با شما اشتیاق داریم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در خاتمه تاکید کرد: هر چند ما به شدت مایل به لغو تحریم ها برای منفعت اقتصاد کشور هستیم اما این موضوع نباید به شیوه ای عنوان شود که گویی مذاکره التماسی را در پیش گرفته ایم، بلکه به نوعی باید مطرح شود که همراه با حفظ اقتدار و علت ‌نفس ملت عزیز ایران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.