بزرگترین هواپیمای جهان روز پنجشنبه ۲۹ آوریل، دومین پرواز آزمایشی خود بر فراز صحرای موجاوه کالیفرنیا را با موفقیت پشت سرگذاشت؛ "استراتولانچ" بزرگترین هواپیمایی است که تاکنون ساخته‌شده است و در نخستین پرواز خود به سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

 پرواز موفقیت‌آمیز بزرگترین هواپیمای جهان + تصاویر

قدس آنلاین؛ بزرگترین هواپیمای جهان روز پنجشنبه ۲۹ آوریل، دومین پرواز آزمایشی خود بر فراز  صحرای موجاوه کالیفرنیا را با موفقیت پشت سر گذاشت؛ هواپیمای "Stratolaunch" که دارای یک بازوی بال ۱۱۷ متری است در حال رکوردشکنی است و طولانی‌تر از بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان یعنی ایرباس A۳۸۰ است، همچنین این هواپیما دارای ۶ موتور و ۲۸ چرخ است.

نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما در بندر هوایی و فضایی موجاوه در حدود ۷۰ مایلی شمال لس‌آنجلس انجام شد که این هواپیما در طول ۳ ساعت و ۱۴ دقیقه حضور در هوا به ارتفاع ۴.۲۶۷ متری یا ۱۴ هزار فوتی صعود کرد که تیم پرواز آن را یک دستاورد بزرگ دانستند.

"دانیل آرمیلمن"، مدیر ارشد فناوری "Stratolaunch"، در گزارشی گفت: "Stratolaunch" نماد پیشرفت توانایی ملت ما برای رهبری جهانی در بازارهای فراصوت است و پرواز امروز ما یک قدم دیگر به قول ما در زمینه ارائه خدمات برتر آزمایش پرواز مافوق صوت در جهان نزدیک می‌کند.

Stratolaunch در سال ۲۰۱۱ توسط "پاول آلن"، بنیانگذار فقید مایکروسافت تاسیس شد. هدف اصلی، ساخت سیستمی برای پرتاب ماهواره‌های کوچک به فضا بود ، اما پس از آنکه "Cerberus Capital Management" مستقر در نیویورک این شرکت را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد ، Stratolaunch تمرکز خود را به آزمایش و تحقیق فراصوت تغییر داد و دسترسی به فضا را در مراحل بعدی قرار داد.

"استراتولانچ" بزرگترین هواپیمایی است که تاکنون ساخته‌شده است. همانطور که گفته شد، طول بال‌های آن ۱۱۷ متر است و باتوجه به آن، ابعاد استراتولانچ وسیع‌تر از یک زمین فوتبال حرفه‌ای است. طول بدنه‌ دوقلوی آن ۷۳ متر می‌باشد و اندازه‌ دم آن نیز ۱۶ متراست. این سازه در بندر هوا و فضایی موجاوه در آشیانه ۲۷ کیلومتری ساخته شده است ضمن اینکه این هواپیمای غول‌پیکر در نخستین پرواز خود به سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت رسیده بود.

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

موفقیت محققان دانشگاه امیرکبیر در اختراع نوع جدیدی از کامپوزیت‌ها با کاربری صنایع هوافضا
جزئیات فعالیت‌های غیرفضایی ناسا روی کره زمین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.