«سبحانک یا لا اله الا انت/ الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب ...»، باز هم شب‌های پر فیض قدر از راه رسید. باز هم این فرصت به ما عطا شد تا در اوج ماه خدا، با ذکر «یا رب، یا رب» به درگاهش پناه ببریم و حدیث تقصیر نفس و اعلام بندگی کنیم.

حدیث بندگی در شبی بهتر از هزار ماه

به گزارش قدس آنلاین، در اولین شب از لیالی پرعظمت قدر، مؤمنان و شب زنده‌داران به حریم ملکوتی امام رئوف آمده‌اند تا زیر سایه کرامت‌شان به خدایِ رحمان و رحیم رمضان عرضه بدارند؛ «الهی، ما را به همه صفات و کمالات خود ببخش و هدایت فرما».  

در این شب‌ها، همه از زبان دعای پرمنزلت «جوشن کبیر» ابراز جرم و عرض تقصیر می‌کنند. زائران در سراسر صحن‌های بارگاه منور حضرت رضا(ع) و دلدادگان عالم از پای گیرنده‌ها همراه مناجات‌خوان، یک به یک فرازهای این دعا را زمزمه می‌کنند.

در شبِ سالروز ضربت خوردن امیرِ مؤمنان علی بن ابی طالب(ع)، حرم سیاهپوش و عزادار سوگ ابوتراب است. عاشقان اهل بیت(ع) با دل‌های شکسته و چشمان اشک بار، رو به قبله ناله می‌زنند: خدایا ببخش؛ خدایا ما را به آبروی مولا علی(ع) ببخش ...

زائران بارگاه رضوی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نوای جوشن کبیر را با صدای حجت الاسلام و المسلمین اسلامی فر در این شب از سویدای دل خواندند تا در همه ایام سال به یاد بیاورند، بنده چه ربِّی هستند. در این شب، زائران از جوار بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) به نیابت از همه مؤمنان با هر ذکر «سبحانک ...» دست نیاز به آسمان پر رحمت رمضان بلند می‌کنند و امیدوارند که پیش از طلیعه فجر مقدرات یکسال‌شان به خیر مستجاب شود.

حاج احمد واعظی از مصیبت ضربت خوردن امیرمومنان(ع) خواند و آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از فضائل شب قدر سخن گفت.

آیت الله علم الهدی بعد از سخنرانی، نیایش و ذکر مصیبت خواند و مراسم قرآن بسر را اجرا کرد. ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط امیر عارف پایان بخش این مراسم بود.

خیلی زود مراسم احیا به آخر می‌رسد، مرثیه خوان درخواست می‌کند با حواس جمع و از ته دل، منویات و حوائج را از درگاه حضرت حق بخواهند. در شبی که از هزار ماه برتر و بالاتر است، شبی که اولیاء و فرشتگان مقرب برای زیارت به پابوسی بارگاه امام هشتم فرود می‌آیند، امام رأفت و کرم را واسطه دریافت فیض قرار می‌دهیم و دعا می‌کنیم این شب، شب آمرزش و عاقبت به خیری ما باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.