رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در استان تهران حدود ۱۰ میلیون نفر داوطلب واکسیناسیون کرونا وجود دارد و با توجه به دستورالعمل تزریق ۲ دوز واکسن برای هر فرد، ۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز است.

استان تهران نیازمند ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا است

قدس آنلاین: جلیل کوهپایه زاده در اولین نشست قرارگاه واکسیناسیون همگانی کووید ۱۹ با بیان اینکه در روزهای آینده با حجم زیادی از مراجعه برای دریافت واکسن مواجه می‌شویم، افزود: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال سن در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شده و سایر گروه‌های سنی نیز به مرور به جمع مراجعه کنندگان مراکز بهداشت اضافه می‌شوند.

وی به سهم ۴ میلیون نفری دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: این میزان واکسیناسیون عدد کوچکی نیست و نیاز به برنامه ریزی دقیق و ایجاد ساز و کار چندین ماهه در کنار ارائه سایر خدمات ضروری که در حال انجام است، وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر دغدغه نبود واکسن نداریم و از این فرصت باید برای پوشش سریع و حداکثری واکسیناسیون مردم بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اقدام کنیم.

کوهپایه زاده ضمن تاکید بر به کارگیری همکاری‌های بین بخشی در سطح استان تهران، اظهار داشت: از ظرفیت و کمک فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بسیج، هلال احمر و سایر نهادها به منظور تسریع و ظرفیت سازی برای واکسیناسیون همگانی استفاده کنید.

وی با بیان اینکه حمایت خیرین سلامت در این اقدام بزرگ را فراموش نکنید، افزود: همه گیری کرونا و در حال حاضر واکسیناسیون همگانی موجب شده تا فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی در جامعه تقویت شود و این همگرایی و توجه فرصتی بزرگ برای نظام سلامت است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.