دوباره لنز دوربین ها در گوشه گوشه حرم صحنه های دلدادگی و مناجات با خدا را به تصویر می کشند. رمضان آمد و دوباره خادمان رسانه ای حضرت رضا(ع) گرد هم جمع شده اند. آمده اند تا دل های بسیاری را که نمی توانند در روزهای قرمز کرونایی به پابوسی حضرت نائل شوند از راه دور زائرش کنند.

انعکاس حال خوش بندگی از بارگاه منور رضوی / میزبانی مجازی از میلیون ها روزه‌دار به همت ۱۷۰ خادم رسانه ای

به گزارش قدس آنلاین، برخی با دوربین، زیبایی های حرم و زائرانش را به تصویر می کشند و برخی با ضبط صدا دلبری ها و نجواهای عاشقانه با خدا را در میانه های شب ثبت می کنند. اتاق رژی یا همان اتاق تولید با کاربران و هدایتگران تصاویر و کارشناسان فنی که در پایان ارسال نهایی تصاویر را انجام می دهند همه و همه شب ها تا صبح بیدارند تا پلی باشند برای این فراق.

در قدیمی ترین صحن بارگاه منور رضوی و درست در مقابل گنبد و پنجره فولاد حضرت رضا(ع) استودیویی قرار دارد که همواره دلدادگان بسیاری از قاب آن منظر بر امام و مولایشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سلام و درود می فرستند. طلایی ترین تصاویر از این بخش بارگاه منور رضوی ارسال می شود؛ تصاویری ناب که امواج ماهواره ای را نیز مطلا می کند. قاب دوربین ها معمولا با قاب گنبد مزین می شود و چه خادمان رسانه ای بسیاری که تاکنون توفیق ضبط و ثبت لحظات عرفانی و مناجات زائران و مجاوران را داشته اند.

رمضان ۱۴۰۰ هم با حضور بیش از ۱۷۰ خادم رسانه ای در بارگاه منور رضوی رقم خورده است. شبکه های ملی، برون مرزی، بین المللی و حتی اپلیکیشن هایی چون روبیکا هم این روزها میهمان امام رضا(ع) و میزبان زائران از راه دور حضرت اند.

هر کدام در تلاش اند تا با بستری که توسط مدیریت رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی فراهم آمده بهترین برنامه ها را در حد شایستگی زائران رضوی تولید و انعکاس دهند و عوامل پشت صحنه همه این شبکه ها که غالبا از خدمتگزاران مدیریت رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی هستند در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح به صورت پیوسته پشتیبانی برنامه های مختلف را انجام می دهند.

به لطف نصب ۱۲ دوربین روباتیک در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی زیبایی های تصاویر ارسالی دو چندان شده است و حالا با راه اندازی استیج متحرک در نیم طبقه صحن انقلاب اسلامی بر عمق تصاویر شبکه های متقاضی نیز افزوده شده است.

مناجات های رمضان و شب زنده داران

تلاوت روزانه یک جزء از کلام وحی چند سالی است که سنت حرم رضوی و زائران روزه داران شده است و امسال نیز تلاوت کلام وحی روزانه از بارگاه منور رضوی و در چند نوبت صبح گاهی، ظهرگاهی و عصرگاهی از شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می شود.

شبکه های کودک و نوجوانی چون پویا، امید، هدهد و طاها نیز امسال به تلاوت کنندگان قرآن پیوسته اند اگر چه با قرائت یک حزب از قرآن کریم در روز.

عارفان روز و زاهدان شب رمضان را با مناجات های شبانه اش خوش می دارند و امسال نیز چون سال های گذشته حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مخاطب شبکه افق و سه سیما می شوند تا با صوت دلنشین حاج محمود کریمی مناجاتی دیگر با معبود خود داشته باشند.

پخش همزمان ۷ ویژه برنامه سحرگاهی از بارگاه منور رضوی ماحصل بستر فراهم شده توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی است. برخی به زبان عربی، برخی اردو، برخی آذری و برخی میهمان مخاطبان فارسی زیان از شبکه های مختلف هستند.

رادیو زیارت با پخش ۹ ساعت برنامه در طی روز از بارگاه منور رضوی رکوردی دیگر از آن خود کرده است و شبکه های بین المللی چون شبکه امام رضا(ع)، شبکه الایام عراق، شبکه اسلام اصیل، شبکه الاهواز، شبکه الاتجاء، شبکه هدهد، شبکه طاها و برخی از شبکه های اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و همچنین شبکه های برون مرزی صدا و سیما چون شبکه الکوثر، شبکه جام جم، شبکه سحر اردو و شبکه سحر آذری از جمله شبکه هایی هستند که با حضور خود تلاش کرده اند سهم خود را در خدمتگزاری به مولایشان حضرت رضا(ع) و شیفتگان حضرتش ادا کنند. باشد که پرونده حیات شان منقش به توفیق خدمت در بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.