مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به اوتیسم علیه کرونا در این استان خبر داد.

واکسیناسیون مبتلایان به اوتیسم علیه کرونا در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، آرزو حیدریان گفت: در نوبت اول حدود ۲۰ نفر از مبتلایان به اوتیسم که بیش از ۱۸ سال سن دارند، علیه کرونا واکسینه می شوند و این در حالی است که بیشتر مبتلایان به اوتیسم کودک هستند و شرایط واکسیناسیون را ندارند.

وی با تشکر از تلاشهای مسوول واحد بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واکسیناسیون مبتلایان به اوتیسم در بیمارستان امید این شهر انجام می شود.

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند لذا خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میر در بین آنها بیشتر است.

وی گفت: هم اکنون یک پسر ۱۸ ساله مبتلا به اوتیسم در مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده که تحت درمان قرار داد.

حیدریان افزود: در حال حاضر حدود ۲۵۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در سنین نوزادی تا ۲۵ سالگی در خراسان رضوی از خدمات و حمایت‌های انجمن اوتیسم استان که از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده، برخوردارند.

وی برگزاری دوره ها و خدمات آموزشی، تشکیل پویش‌ها و همایش‌های اطلاع‌رسانی، ارائه کمک‌های حمایتی در حوزه دارو و درمان و توانبخشی، ارائه خدمات ورزشی، هنری، حمایتی و درمانی با تخفیف به خانواده‌های کم برخوردار و راه‌اندازی کلینیک اوتیسم با حضور پزشکان متخصص و روانشناس و برگزاری برنامه‌های حوزه سلامت روان با محوریت خانواده را از جمله خدمات ارائه شده به بیماران اوتیسم در این استان عنوان کرد.

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خرداد ماه امسال خدمات دندانپزشکی و همچنین خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان اوتیسم زیرپوشش بیمه قرار می گیرد.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به والدین پیرامون آموزش و درمان مبتلایان به اوتیسم را یکی از محورهای انجمن اوتیسم خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: از مادران دارای فرزند مبتلا به این بیماری درخواست می شود ضمن به عضویت درآوردن فرزندشان در این انجمن از امکانات و خدماتی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، استفاده کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.