کارشناس مسائل منطقه گفت: قابل پیش بینی است که امکان دارد هر دو شخصیت محمد بن سلمان و نتانیاهو از چرخه قدرت خارج شوند ، با توجه به تحرکاتی که از سوی دولت جوبایدن دیده می‌شود می‌توان پیش بینی کرد که آنها مترصد این هستند که با برکناری محمد بن سلمان ، محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان را جایگزین کنند.

سرنوشت محتوم بن سلمان  و نتانیاهو، انزوا و خروج از قدرت است

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص سرنوشت مشترک دیکتاتورهای منطقه گفت: با تغییر دولت آمریکا و عدم خوش بینی و همراهی دولت آقای جوبایدن با آقایان بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان به نظر می‌رسد این دو دیکتاتور منطقه با سرنوشت یکسانی رو به رو شده‌اند، سرنوشتی که به دولت و روی کار آمدن آقای ترامپ گره خورده بود اما اینک این مساله به شدت آنها را دچار زیان کرده و نگران عواقب و پیامدهای آن هستند.

وی دراین باره گفت: هر دو شخصیت سیاسی در رژیم صهیونیستی و در عربستان سعودی ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات و در جریان انتخابات آمریکا تلاش های وافری برای روی کار آمدن مجدد دولت آقای ترامپ کردند و کارشکنی های زیادی برای روی کار آمدن دولت دموکرات ها از خود نشان دادند، موضوعی که فاصله عمیقی بین جوبایدن با نتانیاهو و محمد بن سلمان ایجاد کرده است.

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان شد: با توجه به اینکه  بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان هزینه‌های سنگینی برای آمریکا به لحاظ حیثیتی و سیاسی داشته اند، آنها به خوبی می‌دانند که مورد حمایت جوبایدن قرار نمی‌گیرند. در خصوص آقای محمد بن سلمان می‌توان گفت رفتارهای  تهاجمی وی و عبور از خطوط قرمز مواردی است که جوبایدن تلاش می‌کند تا با گرفتن ژست دفاع از حقوق بشر مثل مساله خاشقچی اساس حکومت بن سلمان را زیر سوال ببرد، بنابراین عدم نگاه مثبت جوبایدن به نتانیاهو و محمد بن سلمان حتما برای آینده سیاسی آنها گران تمام می‌شود.

حسن هانی زاده کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل دراین باره خاطر نشان کرد: به هر حال قابل پیش بینی است که امکان دارد هر دو شخصیت محمد بن سلمان و نتانیاهو از  چرخه قدرت خارج شوند ، با توجه به تحرکاتی که از سوی دولت جوبایدن دیده می شود می توان پیش بینی کرد که آنها مترصد این موضوع هستند که با برکناری محمد بن سلمان ، محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان را جایگزین کنند.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: با اینکه بنیامین نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت تا کنون در رژیم صهیونیستی چهار بار انتخابات برگزار کرده ولی شانسی برای احراز اکثریت را نداشته، لذا قابل پیش بینی است که وی در آینده ای نه چندان دور به شدت منزوی و از عرصه قدرت خارج می‌شود ، چرا که این موضوع خواست دولت کنونی آمریکا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.