همزمان با روز قدس و با حضور بانوان فعال فرهنگی جهان اسلام ویژه برنامه «قدس نزدیک است» در مدرسه خیرات خان حرم رضوی برگزار شد.

همایش بانوان فعال فرهنگی جهان اسلام در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس ویژه برنامه «قدس نزدیک است» با حضور جمعی از بانوان زائر و فعال در عرصه فرهنگی جهان اسلام از کشورهای سنگال، نیجریه، بورکینافاسو، افغانستان، پاکستان هند و ساحل عاج در مدرسه خیرات خان حرم رضوی برگزار شد.

در این ویژه برنامه که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، اشرف سیرجانی کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی به ایراد سخنرانی پیرامون «حکومت مهدوی» پرداخت و گفت: حکومت مهدوی یک حکومت جهانی و مظهر کامل تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد: حکومت حضرت مهدی(عج) اوج شکوفایی تمدن اسلامی و به معنای پیشرفته همه جانبه است، این حکومت تنها از آنِ مهدی باوران است و کسانی هم که حکومت آن حضرت را باور دارند سعی می کنند زمینه ساز ظهور ایشان باشند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه انتظار فرج بزرگ ترین عبادت در عصر غیبت است، اظهار کرد: انتظار فرج یعنی اینکه ما باور داشته باشیم که حکومت ظالمانه از بین خواهد رفت و حکومت عدل جهانی جایگزین آن خواهد شد.

در ادامه این مراسم مادر شهیده «رزّان النَّجار» شاخص ترین بانوی شهید فلسطینی به بیان خاطراتی از دختر شهیدش پرداخت.

گفتنی است؛ ‌ در این مراسم از هشت تن از بانوان فعال عرصه های اجتماعی جهان اسلام و همچنین همسر شهید نجفی از شهدای مدافع حرم با اهدای لوح تقدیر و هدایای متبرک تقدیر شد.

اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز متبرک به برگزیدگان این مسابقه، معرفی کتاب «رفیق خوشبخت ما» (خاطرات زندگی شهید قدس؛ حاج قاسم سلیمانی)، ‌ اجرای برنامه دکلمه خوانی، و قرائت بیانیه ویژه روز قدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.