فرماندار خواف گفت: تاسیس و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان مرزی تحولی بزرگ برای بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود در مسیر توسعه فراگیر و رونق اقتصادی این خطه است.

منطقه ویژه اقتصادی تحولی بزرگ در مسیر توسعه این خطه است

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی  به تایید مصوبه پیشین دولت مبنی بر تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در خواف از سوی مجمع تشخیص مصلحت اشاره و بیان کرد: تصویب نهایی استقرار منطقه ویژه در این خطه مرزی با توجه به ظرفیت بالای صنعتی و معدنی، یک ضرورت برای توسعه همه‌جانبه این شهرستان بوده است. 

وی افزود: تاسیس و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی مزیتهایی همچون برخورداری از معافیتهای گمرکی و مالیاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی، تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز، ورود ماشین‌آلات خط تولید، ابزارآلات و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی را در پی دارد.

فرماندار خواف ادامه داد: راه‌اندازی منطقه آزاد اقتصادی همچنین علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ارتقا سطح دانش فناوری و بهره‌گیری از فناوریهای برتر، تاثیر شایانی بر ایجاد ظرفیتهای شغلی جدید دارد که به رونق هدفمند اشتغال پایدار در این شهرستان مرزی می‌انجامد. 

وی به ظرفیتهای غنی صنعتی و معدنی همچون ذخائر سنگ آهن و کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی در خواف اشاره و بیان کرد: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در چنین زمینه‌ای موجب شکوفایی روزافزون اقتصاد در این منطقه از خراسان رضوی می‌شود. 
سنجرانی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خواف در کنار دیگر داشته‌های این شهرستان مانند خط ریلی خواف - هرات و برخورداری از ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان اقدامی مکمل در مسیر توسعه و رونق منطقه‌ای است. 

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن خواف در مسیر کریدور اقتصادی شمال - جنوب راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نویدبخش توسعه و رونق اقتصادی منطقه است و بهره‌برداری آن بستر مناسبی را برای شکوفایی هرچه بیشتر مبادلات تجاری در سطوح ملی و بین‌المللی فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.