هوآوی قصد دارد اندروید را در گوشی‌های هوشمند بازار چین از بین ببرد.

پاتک چین به آمریکا دامن  گوگل را گرفت

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، هوآوی عملاً مرده و گوشی‌های هوشمند آن از بازار کم کم دارند ناپدید می شوند. طیف وسیعی از دستگاه‌های این شرکت در قفسه‌های فروشگاه بسیار کم شده و این روند برگشت ناپذیر است. تمام این حملات از طرف ایالات متحده به هوآوی عملاً کار این شرکت را در بازار گوشی های هوشمند فلج کرده است و تولید محصولات را به طور قابل توجهی پیچیده کرده‌اند.

به یاد بیاورید که اولین مظهر جدی تحریم ها این واقعیت بود که گوگل کار رسمی خود را با هوآوی، در ارائه نسخه های جدید اندروید و کمک به توسعه نرم افزاری را متوقف کرد، اما پس از آن به طور غیرمنتظره، چینی‌ها تصمیم گرفتند نشان دهند که زندگی بدون گوگل امکان پذیر است. آنها برای ایجاد یک فروشگاه برنامه معتبر تلاش کردند، همچنین در ایجاد سیستم عامل خود سرعت بیشتری گرفتند و به زودی اولین دستگاه‌ها را در فضای HarmonyOS مشاهده خواهیم کرد.

هوآوی مصمم است و اعلام کرده که قصد دارد حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه خود را به سیستم عامل‌های اختصاصی خود در سال جاری منتقل کند، این برنامه‌ها همچنین شامل ۱۰۰ میلیون دستگاه است که HarmonyOS را دریافت می‌کنند. نمی‌دانیم دقیقاً چه ویژگی در معرض خطر است، اما منابعی از چین گزارش داده اند که تعدادی از تولیدکنندگان به طور جدی به سیستم عامل هوآوی نگاه می کنند.

شاید این‌ها فقط شرکت های کوچک محلی باشند که بازار چین را هدف گرفته‌اند و به هیچ وجه به خدمات Google اهمیت نمی‌دهند. اگرچه پیش از این در این شبکه صحبت می شد که بزرگترین فروشندگان به HarmonyOS علاقه نشان می‌دهند و حتی تیم‌هایی را ایجاد می‌کنند که امکان نصب آن را روی دستگاه هایشان بررسی کنند.

جالب اینجاست که روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هوآوی قصد دارد از سیستم عامل اختصاصی با پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک پشتیبانی کند و اگر اینگونه باشد و چینی‌ها بتوانند کار خود را با این تراشه های دو شرکت بزرگ تطبیق دهند، پس می‌توان گفت که جایگزینی برای Android با سرویس GMS واقعاً ظاهر شده است.

اگر هوآوی موفق شود توزیع HMS و HarmonyOS را به سایر تولیدکنندگان توزیع کند و در میان آنها بزرگترین فروشندگان هم نیز وجود داشته باشند، معلوم خواهد شد که مقامات آمریکایی همه کارها را انجام داده‌اند تا گوگل بازار چین را از دست بدهد. نه بلافاصله، اما در زمان طولانی این غول جستجو مشتریانی را از دست می‌دهد و ضررهای مالی نیز قابل لمس خواهد بود. اما هنوز هیچ خطری Google را تهدید نمی‌کند و فعلا شرکت های چینی به نصب نسخه GMS اندروید ادامه خواهند داد.

البته ، "اگر" های زیادی در اینجا وجود دارد، بیشتر به این بستگی دارد که هوآوی با کدام محصول قدرت خود را نشان می‌دهد، چه مزایایی به شرکت‌های محلی ارائه می‌دهد تا به سیستم عامل HarmonyOS تغییر تاکتیک دهند. همچنین مقامات چینی می‌توانند سهم قابل توجهی در این موضوع داشته باشند که آیا با آرامش تلاش های هوآوی را مشاهده خواهند کرد یا از اهرم فشار بر سایر شرکت های چینی برای استفاده از سیستم عامل Harmony استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.