۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 751446

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ، عبارت و اصطلاحی بود که با آمدن رزم حسینی به خراسان رضوی ، در اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ به سرتیتر اغلب خبرها در استان  تبدیل شده بود وبا فضا سازی صورت گرفته  روزی نبود که از گرایش بسیار زیاد مجموعه های مختلف برای مشارکت در این طرح با عنوان  معین  اقتصادی یاد نشود.

خراسان رضوی در سال ۹۸با هیاهوی این طرح مشغول بود و هر فرد یا مجموعه ای که شرکت یا سازمانی هر اندازه کوچک در اختیار داشت از دور ترین نقطه استان خود را به مشهد می رساند و برای معین شدن ، امضای تفاهم نامه و دست دادن با رزم حسینی  از هر تلاشی فروگذاری نمی کرد و طبق آخرین اطلاعات  ۱۷۱ معین اقتصادی شامل شرکت های بخش خصوصی و نهادهای عمومی در پهنه خراسان رضوی مسوولیت اشتغالزایی با ارایه طرح های کسب و کار و بهره گیری از درآمدهای مردمی و استفاده از آنها برای خود مردم را برعهده گرفتند.

همزمان میزگردهای زیادی  به منظور بررسی طرح مثلث اقتصادی و روشنگری بیشتر پیرامون ابعاد آن با حضور مسئولان بخش دولتی و فعالان عمده بخش اقتصادی استان برگزار  و افراد حاضر که اغلب آنها به نوعی معین اقتصادی و عضوی از این مثلث بودند در این میزگردها دستاوردهای زیاد این طرح  را تبیین و بر توسعه و گسترش آن تاکید می کردند.

با این اوصاف  طرح مثلث اقتصادی در حالی در استان مطرح شد که تنها دو سال تا پایان دولت آقای روحانی باقی مانده بود و مشخص نبود که پس از تغییر دولت و احتمال زیاد تغییر استاندار آیا فعالیت این مثلث در خراسان رضوی تداوم داشته باشد یا نه،  از طرفی   طبق آمار تاکنون اجرای برنامه های توسعه براساس چشم انداز ۲۰ ساله در کشور به موفقیت حتی  ۵۰ درصدی  نیز نرسیده اند.

با همه این مسائل، با کوچ رزم حسینی و تیم همراه وی به وزرات صمت در سال گذشته و آمدن استاندار جدید و در حالی که هنوز از فعالیت دولت فعلی نیز چندماهی باقی مانده بود به یکباره مثلث توسعه اقتصادی از نظرها غیب شد و دیگر هیچ گونه صحبتی از آن در خراسان رضوی مطرح نشد.

از قضا مثل اینکه معتمدیان دلش با این طرح همراه نیست به همین دلیل مدیران اقتصادی استان نیز گرایشی به سمت پیگیری آن ندارند.

سوال اساسی که اینجا مطرح می باشد این است  که اگر این طرح کارشناسی شده ، دارای منافع بیش از حد  و هم راستا با سیاست های دولت بود چرا با تغییر استاندار و نه دولت، بایگانی شد و دیگر خبری از آن حداقل در جلسه های اقتصادی استانداری نیست که گواه آن هم  آخرین مطلب پرتال استانداری در این باره است که   به آبان ماه سال ۹۹برمی گردد و اگر هم صرفا جنبه سرگرمی داشت که ...

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.