مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: ۵۵۰ تن کالای طرح تنظیم بازار با هدف حمایت از اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی و به قیمت مصوب پارسال در روستاهای استان توزیع شده است.

۵۵۰ تن کالای طرح تنظیم بازار پارسال در روستاهای خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌مقدم افزود: این کالاها شامل اقلام متفاوتی چون برنج، مرغ، گوشت منجمد، قند، شکر و روغن است.

وی ارزش این میزان کالای توزیعی را ۵۶ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: مسوولیت توزیع کالاهای تنظیم بازار در روستاها از سوی ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.  

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: حمایت از خانوارهای روستایی مهمترین هدف واگذاری توزیع کالاهای تنظیم بازار در مناطق روستایی بر عهده سازمان تعاون روستایی است.  

ناصری مقدم افزود: در راستای حمایت از اقتصاد روستا و کشاورزان، ایجاد روستابازار در شهرستانهای استان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم از پارسال در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر عرضه مستقیم کالا به دست مصرف‌کننده با حذف واسطه‌ها سود کشاورزان واقعی‌تر شود و تاکنون ۴۳ روستابازار در مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی راه‌اندازی و فعال شده‌ است.

وی ادامه داد: فعالیت روستابازارها در خراسان رضوی مورد استقبال مردم و مصرف‌کنندگان قرار گرفته و توجه آنها را جلب کرده است.

خراسان رضوی ۶۹۲ شرکت تعاونی روستایی با افزون بر ۱۲۸ هزار عضو دارد و بر این اساس خراسان رضوی در حوزه تعاون روستایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.  

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ساکن افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستای این استان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.