بجنورد- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید کنندگان بزرگ استان درآمد و گردش پولی شان در بانک های استان نیست که امسال در قانون بودجه مقرر شد به نسبت سهم‌تولیدی در داخل استان محل گرفته شود و در دفاتر مرکزی شان نباشد.

گردش مالی تولید کنندگان بزرگ خراسان شمالی در خارج استان است

محمد وحیدی در گفتگو با قدس آنلاین، اظهار داشت: خرید تجهیزات ماشینی در صنایع بزرگی مثل آلومینا ۱۰۰۰ میلیارد تومان و در پتروشیمی ۸۰۰ میلیارد است که متاسفانه هیچکدام در داخل استان گردش نمی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیمان کارها نباید از استان فراری داده شوند گفت: پیمانکاران‌استان بدلیل نوع رفتار مدیران و ایجاد فضای بسته تنها  تعداد کمی پیمانکار باقی مانده اند و این باعث عدم پیشرفت استان خواهد شد.

وحیدی با اشاره به ثبت بدهی های پیمانکاران افزود: از بدهی های پیمان کاران تنها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان ثبت شده که همان نیز پرداخت نشده و لازم است موانع بدرستی شناسایی و از پیمان کاران پشتیبانی شود.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری در قانون بودجه در بحث محرومیت_زدایی اعتبارات را به استان هایی که ضریب پیشرفت کمتری داشتند سوق دادیم و برای اولین بار ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شد.

وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: سهم استان در حوزه تولید و کارآفرینی سهم کمی است که لازم است در شورای هماهنگی بانکها مورد توجه جدی قرار بگیرد.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.