۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 752387

لباس خود را نو کنید

رپرتاژ آگهی

پرز دادن لباس موجب می شود تا ظاهر لباس ها ناخوشایند و کهنه به نظر برسد. به طوری که پس از مدتی از پوشیدن آن دلسرد شوید. با این حال نگران نباشید؛ چراکه روش های از بین بردن پرز باس به کمک شما آمده‌اند.

لباس خود را نو کنید

پرز لباس می تواند یکی از دغدغه های مهم هنگام خرید و حتی نگهداری از لباس باشد. فکر اینکه لباسی را که با ذوق و شوق فراوان ضمن پرداخت هزینه گزاف خریداری نموده اید، پس از یکبار شست و شوی گلوله هایی روی پارچه به وجود آید که ظاهر لباس را بر عکس نو بودن آن، کهنه نشان دهد، واقعا زجر آور است! قطعا هیچ کس دوست ندارد لباسی را که به تازگی خریداری کرده است، پرز بدهد. به ویژه هنگام خرید لباس های زمستانی و البته بافتنی به این فکر می کنید که دوام این پارچه ها چقدر است و پس از مدتی از شست و شوی یا استفاده، پرز می دهد یا نه؟ اما واقعا چرا لباس ها پرز می دهند؟ روش های از بین بردن پرز لباس چیست؟ در ادامه با ما همراه شوید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

برند خشکشویی نیازیتو

علت پرزدهی لباس ها چیست؟

پرز دهی لباس زمانی اتفاق می افتد که که تار های لباس شل شده و در هم گره می خورند که در انتها مانند گلوله های ریز به چشم می خورند. در واقع علت اصلی پرز دادن لباس ها به دلیل سایش لباس در روند شست و شوی و همچنین پوشیدن آن است. پرز دادن لباس موجب می شود تا ظاهر لباس ها ناخوشایند و کهنه به نظر برسد. به طوری که پس از مدتی از پوشیدن آن دلسرد شوید. با این حال نگران نباشید؛ چراکه روش های از بین بردن پرز باس به کمک شما آمده‌اند.

روش های از بین بردن پرز لباس هنگام پوشیدن آن

روش های متعددی وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید ضمن از بین پرز ها، از بوجود آمدن آن ها نیز جلوگیری نمایید. در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

از بین بردن پرز لباس نیازیتو

مابین پوشین لباس ها فاصله بیندازید

شاید باور کردنی بنظر نیاید اما لباس ها نیز همانند انسان ها به استراحت نیاز دارند. بهتر است پس از چندین بار پوشیدن، به آن ها کمی استراحت داده و دوباره آن را بر تن کنید. زیرا یکی از دلایل پرز دادن لباس ها، استفاده مداوم از آن ها است. پس از در آوردن لباس، حداقل ۲۴ ساعت به آن فرصت دهید و پس از آن که لباس به حالت اولیه بازگشت، مجدد آن را تن کنید. در اصل باید گفت که پوشیدن مکرر یک لباس موجب می شود تا بافت لباس کش آمده و با گره خوردن تار های کوتاهتر به یکدیگر، پرز ایجاد می شود.

کیف های دوشی مهمترین عامل پرز دادن لباس

ممکن است پس از استفاده از کیف های دوشی، به ویژه در قسمتی که بند کیف قرار می گیرد، لباس پرز دهد. پس بهتر است اگر از جنس پارچه لباس خود اطمینان ندارید، از کیف های دوشی استفاده نکنید.

از اصطکاک چلوگیری کنید

می توان گفت که برخی از پارچه ها مستعد پرز دادن هستند از این رو نبایستی در تماس با سطوح یا دیگر پارچه ها قرار گیرند. عوامل متعددی هستند که موجب پرز در قسمت های مختلف لباس می شوند. از جمله:

  • حرکت روی زانو و ساییده شدن سر زانوی شلوار به سطح زمین

  • برخورد و سایش آرنج با میز هنگام کار یا غذا خوردن

  • نشستن مداوم و طولانی بر روی سطوح صاف

چسب لباس

چسب هایی که روی کیف، کفش و حتی لباس ها هستند، به لباس می چسبند و هنگام جدا کردن چسب از لباس موجب کشیده شدن بافت لباس و ایجاد پرز می شوند. از این رو بهتر است که حواستان به چسب لباس باشد، به ویژه در زمان شست و شو سعی کنید روی چسب را بپوشانید تا به لباس نچسبد.

یکی از ساده ترین روش های از بین بردن پرز لباس

یکی از ساده ترین روش های آسان و کاربردی از بین بردن پرز لباس ها، استفاده از یک تیغ یا ژیلت است. لباس مورد نظرتان را اتو کرده و پس از آن پارچه را محکم نگهدارید و تیغ یا ژیلت را بر روی سطح پارچه به آرامی بکشید. پس از آن پرز ها را از بین تیغ خالی کرده و یک رول پرز گیر روی آن بکشید. نکته جالب توجه در این امر این است که تیغ انتخابیان صابونی نباشد زیرا موجب پرز بیشتر روی پارچه می شود.

نیازیتو بزرگترین دایرکتوری مشاغل ایران

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا روش های از بین بردن پرز لباس را با شما به اشتراک بگذاریم. جالب توجه است که بجز موارد گفته شده برخی از برند های خشکشویی نیز در این امر می توانند شما را همراهی کنند. اما کدام یک از برند های خشکشویی؟ برای این منظور نیازیتو که مرجع کامل معرفی مشاغل در ایران است، با معرفی برترین برند های خشکشویی شما را برای داشتن یک لباس شکیل و البته بدون پرز همراهی می کند. فقط کافی است وارد سایت niazito.com شده و خدمات خود را به راحتی از طریق نیازیتو بدست آورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.