۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 752388

جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار بوده و با وجود طبیعت زیبا و امتیازات فراوان ٫ سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر ایران است.

سفر به جزیره کیش  را از دست ندهید

 این جزیره زیبا در همه فصول جاذبه های منحصر بفرد خود را داشته و در ماههای گرم سال نیز علی رقم دما و رطوبت بالا باز هم مورد توجه مسافران زیادی قرار می گیرد . زیرا برخی از گردشگران با هدف شنا در آبهای گرم و برنزه کردن بر روی شن های طلائی و داغ راهی این جزیره می شوند . و در طول اقامت خود از تفریح در پارک آبی اوشن و گشت و گذار شبانه در امتداد سواحل بهره مند خواهند شد .

همچنین بسیاری از مراکز خرید جزیره در این ایام فستیوال های تابستانی برگزار می کنند و قیمتهای خود را به طرز چشمگیری پائین می آورند  در ادامه برخی از جاذبه های این جزیره را که می توانند در فصل گرم تابستان خوشایند باشد ٫ معرفی می کنیم .

پارک آبی اوشن

پیشنهاد می کنیم در ابتدا و برای داشتن سفری هیجان انگیز با تور کیش   شروع گشت و گذار و تفریح خود را از پارک آبی اوشن آغاز نمایید.

پارک آبی اوشن ٫ مجموعه تفریحی منحصر بفردی است که در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذاری در صنعت توریسم در سال ۱۳۹۵ مورد بهره برداری قرار گرفت . این مجموعه در مدت زمان کوتاه موفق به جلب نظر مخاطبان و مسافران گردید و از هان ابتدا مورد استقبال فراوان قرار گرفت .

 این مجموعه بالغ بر پنج و نیم هکتار وسعت داشته و ظرفیت پذیرش بیش از سه هزار نفر را دارد  و در میان بزرگترین پارک های آبی ایران و خاور میانه قرار گرفته است .

پارک آبی اوشن رو باز بوده و طوری طراحی شده که قوانین اسلامی را در نظر گرفته و برای بانوان قابل استفاده است  باید افزود ساخت و ساز ساختمان بلند در اطراف این مجموعه ممنوع است و هواپیماها نیز حق پرواز در حریم هوایی آن را ندارند .

پارک آبی اوشن با فراهم آوردن همه امکانات رفاهی و تفریحی روزی مفرح را برای گردشگران رقم زده و تجربه ای بی تکرار خواهد بود . جالب است بدانید این مجموعه همگام با استاندارد های روز دنیا طراحی و ساخته شده و تمامی قطعات و وسایل آن توسط شرکت معروف کانادایی با نام White Water West که معتبرترین تامین‌کننده وسایل بازی پارک های آبی دنیا ست ، تامین شده است . این مجموعه دارای سیزده راید مختلف است که عبارتند از : پیچالوپ (یکی از مهیج ترین بازی ها) ، آدرنالین (امتحان کردن این بازی به دل و جرات زیادی نیاز دارد) ، برکو ، محوطه بازی کودکان ، سونامی  (موج های مصنوعی ) ، موجاب  ، رالی راید ، سرسره های مارپیچ ، چالاب  ، راشین ریور ، آناکوندا ، دینگل ، و در نهایت گرداب  . همگی آن ها برای سنسن مختلف مناسب بوده و از امنیت بالایی برخوردار هستند .

باید اضافه کنیم این مجموعه دارای چهار استخر شنا در اندازه های متنوع است و امکان شنا را برای سنین مختلف از کودکان تا سالمندان فراهم می کند . در ادامه باید اضافه کنیم در این مجموعه حدود چهارصد نفر مشغول به کارند که وظیفه نظافت محوطه ها و همچنین خدمات رسانی به مشتریان را  به نحو احسن انجام می دهند .

مسجد سلیمانیه (Suleymaniye Mosque)

در شهر استانبول و تور استانبول  مساجد باشکوه فراوانی به چشم می خورد که اغلب توسط امپراتوری عثمانی ساخته شده اند . اما یکی از زیباترین و باشکوه ترین آن ها مسجد سلیمانیه نام دارد . این بنا بیش از پانصد سال قدمت دارد و در سال ۱۵۵۶ میلادی به دستور یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین پادشاهان سلسله عثمانی یعنی سلطان سلیمان و توسط برجسته ترن معمار آن دوران (میمار سینان ) بنا شد  . در باغ پشتی این مسجد ، آرامگاه سلطان سلیمان و خرم سلطان (همسر ایشان) را می بینید .  این بنا دارای چهاره مناره است و ساخت این چهار مناره بی دلیل نموده زیرا سلطان سلیمان اینگونه انتصاب خود را به عنوان چهارمین پادشاه عثمانی به ثبت رساند  . 

میدان تکسیم 

پس از تماشای برخی از آثار تاریخی این شهر در تور ترکیه ، خوب است زمانی را به گشت و گذار در خیابان های زیبا و پر شور و نشاط استانبول اختصاص دهید . استقلال نام یکی از خیابان های زیبایی این شهر است که با وجود جاذبه های فراوان به پاتوق گردشگران تبدیل شده است . این خیابان از میدان تکسیم شروع می شود و حدود سه کیلومتر طول دارد . و در این مسیر بوتیک ها و فروشگاههای زیبایی به چشم می خورد .

این خیابان در منطقه اروپایی شهر قرار دارد و در اطراف آن کافه و رستوران های متعددی دیده می شود که همگی دارای محیطی گرم و دوست داشتنی هستند . همچنین برخی از هتل های مشهور این شهر همچون جیلان اینترکانتیننتال و گراند هایت در همین محله واقع شده اند . باید افزود اغلب مراکز خرید مدرن و معروف شهر نیز در امتداد همین خیابان قرار دارند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.