رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: معلمان و مربیان قرآنی نجات دهندگان انسان هستند.

معلمان قرآنی نجات دهندگان انسان هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، تکریم معلمان قرآنی در قالب جایزه قرآنی «الرضوان» را امری ارزشمند دانست و گفت: قرآن مجید همه چیز است؛ حتی امیر المومنان حضرت علی(ع) در خصوص اهمیت این کتاب آسمانی می فرمایند: «قرآن دریایی است که هیچ گاه دستمان به قعر آن نمی‌رسد».

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: بنده ۱۰ سال قبل از انقلاب و ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تلویزیون در برنامه «درس هایی از قرآن» مشغول تفسیر قرآن و سخنرانی هستم. این برنامه همواره از برنامه‌های پر بیننده بوده و هیچ گاه تکراری نشده است؛ اگر قرار بود این برنامه در خصوص هر کتاب دیگری باشد، تاکنون کهنه و تکراری شده بود.

این معلم قرآنی در ادامه افزود: علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم معتقد بود که آیه ۱۰۱ سوره مبارکه «بقره» دارای یک ‌میلیون و ۲۶۰ هزار مفهوم است.

وی اضافه کرد: همان گونه که برای به بار نشستن یک محصول باید دانه ای بکاریم و با مراقبت و صرف زمان، منتظر به بار نشستن آن برای برداشت باشیم، برای آشنایی با قرآن کریم و مفاهیم آن هم اگر می خواهیم به محصول و حقیقت آن دست یابیم باید تلاش کنیم و زمان بگذاریم تا آنچه محصول نهایی این معارف است حاصل شود.

شایان ذکر است، «الرضوان» جایزه‌ی دو سالانه جهانی با هدف تکریم مدرسین، اساتید و مربیان قرآنی است. این جایزه فعالیت خود را از اسفندماه سال ۹۹ آغاز کرده است و در تاریخ ۴ تیرماه سال جاری با اعلام برندگان به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.