فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به علت بمباران مقرهای خبرنگاران در نوار غزه، از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

قدس آنلاین: فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (آی‌اف‌جی) خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی به روزنامه نگاران در نوار غزه شده است.

در میان درگیری‌ها و حملات موشکی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، ساختمان دفاتر آژانس‌های رسانه‌ای بین المللی از جمله آسوشیتدپرس و الجزیره در غزه از سوی موشک های رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا برای جلوگیری از هدف قرار دادن عمدی و سیستماتیک روزنامه نگاران در غزه، اقدامی فوری انجام دهد. این فدراسیون هدف رژیم صهیونیستی از حمله به روزنامه نگاران را  ساکت کردن آنها در پوشش خبری قرار دادن وضع غزه دانست.

آنتونی بلانگر، دبیرکل این فدراسیون، رژیم صهیونیستی را به نقض تعهدات خود تحت قطعنامه ۱۷۳۸ شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد، که به موجب آن کشورها موظفند از روزنامه نگاران در محیط‌های درگیری محافظت کنند.

بر اساس بیانیه فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، بیش از ۳۰ فعال رسانه‌ای در نوار غزه مورد حمله قرار گرفته یا بازداشت شدند و خدمات اینترنت نیز مسدود شده است. بلانگر اعلام کرد باید از مورد هدف قرار دادن ظالمانه رسانه‌ها جلوگیری شود.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران اعلام کرد: بارها از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته است تا حملات و کشتارهای هدفمند روزنامه نگاران فلسطینی را به درستی بررسی کنند. این سازمان تأکید کرد که مصونیت از مجازات در آینده، حملات بیشتری از سوی رژیم صهیونیستی به روزنامه نگاران را در پی خواهد داشت.

سازمان غیردولتی گزارشگران بدون مرز (RSF) نیز  با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن رسانه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی، از این حمله به عنوان جنایت جنگی نام برد واز دادستان دادگاه جنایی بین المللی خواست که در تحقیقات خود از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و نوار غزه، حملات هوایی  این رژیم به  بیش از ۲۰ رسانه در نوار غزه را نیز  مورد توجه قرار دهد.

کریستف دلور، دبیرکل سازمان روزنامه نگاران بدون مرز، در بیانیه‌ای گفت: نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، با حملات موشکی گسترده و عمدی به فعالان رسانه، علاوه بر وارد کردن خسارت های مالی فراوان به آنها، قصد دارند مانع از پوشش رسانه‌ای این درگیری‌ها و حملات موشکی رژیم صهیونیستی به  نوار غزه شوند.

او اضافه کرد: حملات موشکی شدید از سوی این رژیم  مستقیما جمعیت غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهد. ما از دادستان دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهیم که این حملات هوایی را جنایات جنگی  اعلام کند. 

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه برای بحث درباره درگیری ها و حملات موشکی از سوی رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد. بیشتر کشورهای شرکت کننده در این نشست مجازی از هر دو طرف خواستند با آتش بس موافقت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.