شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت‌ الله بهجت فومنی"ره" آورده است: آیت الله بهجت با ترویج احکام اسلامی همچون خورشیدی بر قله رفیع تعالی انسانیت، معنویت و اخلاق درخشید.

آیت الله بهجت با تبلیغ دین اسلام بر قله رفیع معنویت درخشید

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه آمده است: آیت الله بهجت نور معرفت و امید را بر ضمیر تشنه مشتاقان و دوستداران اسلام ناب محمدی "ص" تابانده است تا ظلمات نادانی، ضعف و زبونی بشریت با پرتو نور الهی روشن شود.

در بخش دیگری از این بیانیه افزوده شده: آیت‌ الله العظمی بهجت فومنی "ره" یکی از نوادر تاریخ معاصر جهان است که همه عمر عابدانه زیست و در زمره اولیای خدا و ابرار قرار داشت، ارتباط ناگسستنی با خداوند متعال، گفتار و رفتار برگرفته از سیره معصومین "ع"، ذکرهای پیوسته، نمازهای عاشقانه و شب‌ زنده‌ داری‌ های عارفانه از ایشان شخصیتی ممتاز و چهره‌ ای بی‌ مثال ساخت و لحظه لحظه عمر این عالم فرزانه در عرصه تعلیم و تعلم، زندگی شخصی و اجتماعی، مواضع انقلابی و اسلامی برای مومنان و مسلمانان جهان عبرت‌ انگیز است.

در این بیانیه آورده شده است: آواز فقاهت، خداجویی، ساده‌ زیستی، مردم‌ دوستی، شهرت‌ گریزی و فروتنی این عالم ربانی در جهان اسلام پیچیده است و در کنار ربانیت، معنویت و رافت، حمایت همیشگی از انقلاب اسلامی، اعلام مواضع شفاف علیه استکبار جهانی و حساسیت ویژه نسبت به سرنوشت امت اسلام به‌ ویژه ملت مظلوم فلسطین ابعاد انقلابی شخصیت ایشان را به نمایش می‌ گذارد.

آیت الله محمد تقی بهجت در شهر فومن متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در مکتب خانه فومن به پایان برد و پس از آن در همان شهر به تحصیلات علوم دینی پرداخت، وی در سال ۱۳۴۸ به عراق مشرف و ابتدا در کربلا و سپس در نجف مشغول به تحصیل علوم دینی شد و از محضر آیات عظام آقا سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله آقا ضیاء عراقی، آیت الله میرزای نائینی، آیت الله حاج شیخ محمدحسین غروی اصفهانی، آیت الله سیدعلی قاضی و آیت الله سید حسن بادکوبه ای بهره برد.

او در سال ۱۳۶۳ هجری قمری به ایران مراجعت کرده و در قم در محضر آیت الله العظمی کوه کمره ای و آیت الله العظمی بروجردی حاضر شد. رساله توضیح المسائل، مناسک حج، وسیله النجاه، جامع المسائل، کتاب صلوه، دوره اصول، تعلیقه بر مناسک شیخ انصاری، حاشیه بر مکاسب شیح انصاری، دوره طهارت از تالیفات بجای مانده از این عالم روحانی است.

وی  بیست و هفتم اردیبهشت  سال ۸۸ به رحمت ایزدی پیوست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.