رییس اداره مخابرات تایباد گفت: ۱۰۰ درصد نقاط شهری و روستایی این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی در چارچوب "ارائه خدمات متوازن" هم‌اینک به همه انواع خدمات مخابراتی دسترسی داشته و از آن برخوردار است.

پوشش مخابراتی در شهرستان مرزی تایباد به ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، امیر دهقانی افزود: ۹۷ درصد نقاط شهری و روستایی تایباد با  ۱۳هزار و ۹۴۹ مشترک نیز از خدمات اینترنتی بهره مند هستند.

وی ادامه داد: برای اندک نقاطی از روستاهای شهرستان که مشکل آنتن‌دهی داشتند نیز پنج سایت خدمات اینترنتی با هزینه ۶۶ میلیارد ریال برپا شد.  

رییس اداره مخابرات تایباد و باخرز همچنین به افزایش شمار مشترکان خطوط اینترنتی در این شهرستان مرزی اشاره و بیان کرد: ظرف ۲ سال اخیر با هزینه ۱۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال ۲ هزار و ۹۶۷ مشترک اینترنتی به خطوط این شهرستان افزوده شد.

دهقانی همچنین به وضعیت مالی اداره مخابرات تایباد در ارتباط با انواع مشترکان اشاره کرد و گفت: این اداره هم‌اینک به میزان حدود ۳۰ میلیارد ریال از دستگاههای دولتی و مشترکان عادی خود طلبکار است.  

وی اضافه کرد: این حجم از بدهی مشترکان تایبادی در حالی است که ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای اداره مخابرات این شهرستان به منظور اجرای یکی از مهمترین طرحهای در دست اقدام پیش‌بینی شده است که مربوط به راه‌اندازی پنج سایت بی. تی. اس در سطح برخی روستاهای واقع در بخشهای مرکزی و میان‌ولایت شهرستان مرزی تایباد است.  

رییس اداره مخابرات تایباد و باخرز به سرقت از برخی تاسیسات مخابرات در این ۲ شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: پارسال افزون بر پنج کیلومتر از سیمها و تجهیزات مربوط به خطوط شبکه مخابراتی در محدوده شهرستان تایباد دزدیده شد.  

دهقانی افزود: دستبرد سارقان به ادوات و سیمهای خطوط مخابرات در تایباد افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در این حوزه بر جای گذاشت.  

مخابرات در ۲ شهرستان تایباد و باخرز با مجموع جمعیتی کمتر از ۱۸۰ هزار نفر ۳۷ هزار مشترک تلفن ثابت دارد.  

همچنین ۲۶ دفتر پیشخوان زیر نظر اداره مخابرات تایباد و باخزر خدمات این حوزه را به شهروندان در این ۲ شهرستان خراسان رضوی ارائه می‌کنند.

مرکز شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است. این شهرستان از سمت شرق و جنوب شرقی با کشور افغانستان هم مرز است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.