نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس نسبت به عملکرد هیئت نظارت مجمع در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات اعتراض کرده است.

اعتراض قالیباف به عملکرد هیئت نظارت مجمع درباره قانون انتخابات

قدس آنلاین: در  جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در تذکری، گفت: هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید مانع تصویب قوانین مجلس شود.

وی ادامه داد: طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان آن را تائید کرد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل عدم تطبیق با سیاست‌های کلی، به این طرح ایراد گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان فصل‌الخطاب در مورد طرح‌ها و لوایح مصوب مجلس است، گفت: این قانون نهایی شده بود و باید عملیاتی می‌شد.

میرتاج‌الدینی از رئیس و هیئت رئیسه مجلس خواست که مشکل دخالت هیئت نظارت مجمع در مصوبات مجلس را حل کند زیرا در صورت ادامه این رفتار، هیچ یک از مصوبات مجلس نهایی نخواهد شد.

در ادامه جلسه، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس خطاب به میرتاج‌الدینی گفت: حق با شماست.

وی افزود: رئیس مجلس نسبت به نحوه عملکرد هیئت نظارت اعتراض کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: زمانی که شورای نگهبان مصوبه مجلس را تائید می‌کند، اعتراض نهادهای دیگر قابل پذیرش نیست. علاوه بر این، زمانبندی اعلام نظر شورا نیز رعایت نشده بود البته شورای نگهبان همان مصوبات را در قالب آئین‌نامه داخلی ابلاغ کرد و ملاک عمل، همان مصوبات است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.