رئیس پلیس پایتخت ضمن گلایه از بازگشایی مجدد خانه های پلمپ شده اعلام کرد بیش از هشت هزار معتاد متجاهر در پایتخت جمع آوری شده است.

 جمع آوری ۸هزار معتاد متجاهر/ گلایه پلیس ازبازگشایی خانه‌های پلمب شده

قدس آنلاین؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در حاشیه جمع‌آوری معتادان متجاهر در محله مولوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی که دنبال آن هستیم طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر است.

وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌ها از ابتدای اجرای این طرح پای کار بودند و تا به این لحظه هشت هزار و ۸۲ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در سه روز گذشته هزار و ۸۰۰ نفر معتاد متجاهر مرد و ۷۰ معتاد متجاهر زن جمع‌آوری شده است.

چرا مراکز کاهش آسیب هنوز در محلات فعال هستند؟

رحیمی خاطرنشان کرد: در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با آنها تلاش‌های ناجا به تنهایی جواب نمی‌دهد سه سال و نیم است که فریاد می‌زنیم ۱۲ مرکز کاهش آسیب و متادون درمانی و گرمخانه در محله شوش، مولوی و هرندی داریم. این مراکز دقیقاً در کنار خانه‌های مردم ساخته شده‌اند و روزانه بالغ بر ۴ هزار نفر به این مراکز مراجعه می‌کنند. باید این مراکز از محل زندگی مردم جمع‌آوری شود. اما کسی اعتنایی نمی‌کند.

وی ادامه داد: چهار سال است که فریاد می‌زنیم دو هزار معتاد متجاهر داریم که این تعداد دارای بیماری‌های عفونی و واگیردار هستند اما محلی برای نگهداری این بیماران به پلیس داده نمی‌شود.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: در طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر ۵۰ درصد از معتادان پذیرش نمی‌شوند و به جامعه بازمی گردند. چرا که یا کبر سن و یا صغر سن هستند و یا دارای زخم‌های باز هستند و یا دارای بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز.

بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر هیچ وقت پذیرش نمی‌شوند

وی افزود: سه هزار و ۸۱۷ نفر از هشت هزار نفری که در این سال‌ها جمع‌آوری شده، به دلیل کهولت سن، بیماری، معلولیت جسمی و غیره پذیرش نمی‌شوند. حتی برخی از اینها کارت‌های متادون دارند.

رحیمی یادآور شد: وقتی هیچ نهادی برای نگهداری این افراد با پلیس همکاری نمی‌کند، ما باید چه کار کنیم؟ مردم فکر می‌کنند ناجا کم کاری می‌کند. اما اجازه بدهید بگویم که ناجا در زمینه مبارزه با مواد مخدر کاملاً تنهاست.

وی تصریح کرد: تهران حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر دارد اما ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در پایتخت ۱۰ هزار نفر است. یعنی همیشه ما ۱۰ هزار معتاد متجاهر رها در جامعه داریم.

خانه‌هایی که پلمب کردیم مجدد فعال شدند!

رئیس پلیس پایتخت افزود: ۱۴۳ باب منزل را از اواخر سال ۹۷ پلمب کرده‌ایم که داخل این منازل، ۸۵۵ اتاقک بودند اما متأسفانه در ابتدای امسال متوجه شدیم تمامی این مراکز مجوز گرفته و باز شده‌اند. چه کسی به این خانه‌ها و مراکز مجوز بازگشایی مجدد داده است.

وی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر ۶۰ درصد سرقت‌های خرد را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: یک معتاد که از خانه و خانواده دور است مجبور است برای تهیه خرج روزانه و موادش دست به سرقت بزند. وقتی ما مرکزی برای نگهداری آنها نداشته باشیم با افزایش سرقت‌های خرد توسط این افراد مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.