رئیس دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه مقاومت غزه توطئه آمریکایی وطن و دشمن جایگزین را ناکام گذاشت، گفت که امت اسلامی نصرت الهی پیروزی فلسطین را انگیزه‌ای برای ادامه مسیر آزادسازی قدس قرار دهد.

 صنعاء: فلسطین توطئه دشمن و وطن جایگزین را ناکام گذاشت

قدس آنلاین: «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنرانی به مناسبت سی و یکمین سالروز وحدت جمهوری یمن گفت مقاومت غزه ثابت کرد که مدافع قدس و مسجد الاقصی است.

به گزارش شبکه المسیره یمن، المشاط گفت: دولت‌های آمریکا و انگلیس و رژیم دشمن و بیشتر کشورهای غرب و شرق درصدد پایان دادن به آرمان فلسطین بوده‌اند و در راستای پروژه آمریکایی-غربی آتش جنگ‌ها در منطقه ما شعله‌ور شد و مقاومت و حامیان آن مجرم شناخته شدند.

این مقام یمنی تصریح کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای آنها، حماس، جهاد و دیگر گروه‌های مقاومت و حامیانشان را دشمنی جایگزین دشمن صهیونیستی قرار داده بودند، اما حالا دیگر معامله قرن سرنگون شد و ایده وطن جایگزین و دشمن جایگزین شکست خورد و در این درسی است که باید از آن استفاده کنیم تا عقیده ثابت قدمان محکم‌تر شده و آنهایی هم از امت اسلامی که اشتباه فکر می کنند در مواضع و سیاست های خود تجدید نظر کنند.

المشاط با تاکید بر اینکه رژیم دشمن در نبرد شمشیر قدس به واقع طعم تلخ ذلت را چشید گفت: در این جنگ، ناکامی دشمن در برابر مقاومت و همبستگی ملت فلسطین و ضربات موشکی مقاومت نشان داده شد و غزه هم ثابت کرد که سپر دفاع از قدس و مسجد الاقصی است.

او تاکید کرد: پیروزی فلسطین توکل امت اسلامی به پروردگار و اتکای به نفس آنها را تقویت کرد و امت اسلامی باید این نصرت الهی را انگیزه‌ای برای ادامه مسیر حرکت به سمت قدس قرار دهد.

رئیس دولت نجات ملی یمن ضمن تاکید بر همبستگی با ملت فلسطین گفت: مواضع افتخار آمیز ملت یمن در حمایت از فلسطین و ملت شریف آن هم ستودنی است.

المشاط ضمن درخواست از عربستان در مقام رهبری ائتلاف  متجاوز عربی علیه یمن برای رفع محاصره ملت یمن و ورود جدی به مذاکرات برای توقف جنگ نظامی و اقتصادی و پایان دادن به وجود نظامی در خاک و آب یمن گفت:ما به سازمان ملل و همه مجددا تاکید می‌کنیم که برای سهیم بودن در ایجاد صلح آماده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تمایز میان مسائل بشردوستانه با دیگر مسائل گفت: بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و پایان دادن به محاصره یمن حق خالص ملت یمن است و نباید این مسائل به ابزاری برای چانه زنی یا سلاحی برای کسب دستاوردهایی در مذاکره تبدیل شود.

رئیس دولت نجات ملی یمن گفت: ربط دادن مسائل انسانی به مسائل مربوط به درگیری نظامی و سیاسی قابل فهم نیست و در مسیر ایجاد صلح مانع ایجاد خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.