معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید برنامه‌ای با حضور ذینفعان صنایع، بخش کشاورزی و صنوف برای جلوگیری از آسیب دیدن و ضرر اقتصادی، تنظیم شود تا سهم مصرفی هر بخش با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مدیریت شود.

معاون استاندار خراسان رضوی مدیریت مصرف برق را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در کارگروه گذر از پیک بار برق در سال ۱۴۰۰ افزود: همچنین با هماهنگی اصناف مختلف باید شرایطی فراهم شود تا صنوف مختلف به جای روشن کردن تعداد لامپ‌های برق زیاد برای فروش کالا، مدیریت مصرف را در اولویت اصناف نیز قرار دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های سرمایشی ادارات باید از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شود تا به خاطر مصرف زیاد، دچار قطعی برق نشوند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به تجربه زمستان سال گذشته و مدیریت مصرف گاز برای پایداری مصرف گاز مشترکان افزود: باید دستگاه‌های متولی و اجرایی استان در این زمینه نیز اقدامات مناسب را در پیش گیرند.

میرجعفریان افزود: دستگاه‌های متولی در موضوع مصرف برق باید اطلاعات و محتوای لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا با تولید مطالب مختلف برای ایجاد فرهنگ لازم در موضوع مصرف بهینه انرژی اقدام لازم صورت گیرد زیرا برخی از اقدامات ناشی از عدم آگاهی در مورد بهترین روش استفاده از وسایل خانگی است.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس ضخیم و استفاده از وسایل سرمایشی با هم منافات دارند و به همین دلیل این موضوع نیز باید توسط مردم رعایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است سوخت مورد نیاز دستگاه‌های ژنراتور دیزلی از سوی شرکت فرآورده های نفتی در اختیار آنها قرار گیرد تا از برق تولیدی آنها برای تامین کسری برق استفاده شود.

میرجعفریان از دادگستری استان خواست با انشعاب‌های غیر مجاز برق و آب و همچنین افرادی که به صورت غیر مجاز برای استخراج رمز ارزها ورود کرده اند برخورد کند.

او افزود: تامین حداقلی معابر شهری و پارک ها باید انجام شود تا مشکلات امنیتی و تصادف ایجاد نشود، همچنین در قسمت هایی از جاده‌ها و نواحی برون شهری که حادثه خیز نیست امکان قطع چراغ‌های برق وجود دارد.

وی اضافه کرد:با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی در موضوع زائر پذیر بودن و همچنین نیاز به خدمات لازم برای زئران باید با مسوولان کشوری گفت و گو شود تا حداقل‌های لازم برای این استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.