نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق توافق مجلس و سازمان‌های برنامه و هدفمندی یارانه‌ها قرار شد حقوق و اعتبار کالاهای اساسی با اولویت پرداخت شود.

توافق مجلس با سازمان برنامه درباره درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ،در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت:در این جلسه عملکرد منابع و مصارف سال 1399 هدفمندسازی یارانه ها  با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بررسی شد.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها دراین جلسه گزارشی از میزان درآمدهای وصولی سال جاری و نحوه تخصیص منابع درآمدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دادند، افزود:بررسی میزان تحقق درآمدهای مربوط به تبصره 14 و هدفمندسازی یارانه ها یکی از مباحث مهم در جلسه امروز بود زیرا این تبصره درباره رسیدگی به اقشار محروم و مستضعف و هدفمندی یارانه ها است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و وبدجه مجلس در همین راستا ادامه داد: با توجه به گزارش مسئولان سازمان برنامه و بودجه درآمدهای پیش بینی شده برای 2 ماه ابتدایی سال 1400 به طور کامل به دست نیامده که البته این موضوع طبیعی است و هیچ گاه به طور کامل وصول نمی شود و بعد در ماه های بعد جبران خواهد شد.

میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه بخشی از درآمدهای بودجه از محل فروش منابع نفتی بوده است، اضافه کرد:این ارز حاصله در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که  حدود یک و نیم میلیارد دلار از سال گذشته درآمد حاصل از فروش منابع نفتی بوده بانک مرکزی براساس سیاست های خود ارز را به تدریج در بازار تزریق کرده و آن را تبدیل به ریال می کند تا منابع حاصله را به سازمان هدفمندی یارانه ها منتقل کند.

نماینده تبریز در مجلس بیان کرد:در این جلسه توافق شد که سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان برنامه و بودجه تا زمان حصول منابع کامل، اولویت بندی لازم را انجام دهد و پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر، بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم را به طور کامل پرداخت کند و نسبت به سایر موارد در تبصره 14 در ماه های بعد و پس از حصول منابع کامل جبران کند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.