خراسان رضوی- اگر در چند روز گذشته از صدمتری مشهد و محدوده معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری رد شده باشید، حتما صف کامیون‌هایی را که اعتصاب کرده‌اند، دیده‌اید. دلیل اصلی این اعتصاب محدودیت ساعت تردد کامیون‌ها و جریمه شدن آن هاست.

ماجرای اعتصاب راننده‌های کامیون در مشهد

به گزارش قدس آنلاین؛ در رابطه با تردد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین مناطق شهر به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود. در محدوده قرمز که هسته مرکزی شهر در مناطق طرح ترافیک، احمدآباد و برخی از مناطق وکیل‌آباد را دربرمی‌گیرد، خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین فقط از ساعت ۲۳ تا ۹ صبح می‌توانند تردد کنند. در محدوده سبز تردد خودروها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ ممنوع است. همچنین در محدوده رنگ زرد از ساعت ۲۲ تا ۱۱ صبح و ساعت ۱۵ تا ۱۷ امکان تردد وجود داشته است که از روز گذشته و در جلسه شورای ترافیک استان محدوده زرد حذف شده و به منطقه سبز اضافه شده است. جریمه ورود رانندگان درساعت‌های منع تردد نیز ۵۰ هزار تومان است.

یک راننده کامیون اظهار می‌کند: صدمتری جریان اصلی راننده‌هاست که مرکز شهر را به هم وصل می‌کند. منطقه قاسم‌آباد را منطقه سبز گذاشتند. صدمتری را منطقه زرد گذاشتند و بعد هم ساعت برای ما تعیین کردند. ساعت برای تردد ما تعیین کردند. مشکل ما این است که تا ساعت ۱۱ باید از این دوربین رد شویم که جریمه نشویم؛ به همین دلیل، مجبوریم که گاز دهیم. همه ماشین‌ها بالای ۱۹ تن هستند؛ یعنی با ۱۹تن که ماشین حرکت می‌کند اگر اولین ترمز را نگیرد، ۱۰  کشته می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.