در فاصله ۲۴ ساعت مانده به انتخابات سوریه، سکوت انتخاباتی در این کشور حکمفرما شد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه حق تبلیغات ندارند.

سکوت انتخاباتی در سوریه و پایان تبلیغات

قدس آنلانین: کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت هفت صبح به وقت محلی سه شنبه سکوت انتخابات شروع و همه تبلیغاتت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه  متوقف شد.

در بیانیه این کمیته آمده است: طبق ماده 58 قانون انتخابات سال 2014 و دستورات اجرایی، تبلیغات انتخابات 24 ساعت قبل از شروع انتخابات در 26 ماه می جاری از ساعت هفت صبح سه شنبه به وقت محلی متوقف شد.

قاضی «مخلص قیسیه» عضو کمیته عالی انتخابات سوریه اعلام کرد: با شروع سکوت انتخاباتی همه فعالیت‌ها و جشن‌های مردمی ویژه نامزدها متوقف می‌شود و هیچ فردی اجازه تبلیغات انتخاباتی، خواه خود نامزد یا با واسطه دیگر در توزیع پوستر یا هر فعالیت تبلیغاتی دیگر را ندارد.

وی درباره حوزه های رای گیری هم تاکید کرد: حوزه های رای گیری به طور کامل در همه استان‌ها برای روز انتخابات ریاست جمهوری آماده شده است و همه مراکز به تجهیزات لجستیک از صندوق گرفته تا برگه‌ها و جوهر مجهز شده است و همه تدابیر پیشگیری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی فراهم شده است و ماسک و ضدعفونی کننده هم فراهم شده است.

قبیسه گفت: همه کمیته‌های فرعی در استانها با هماهنگی طرف‌های اداری اقدام به مشخص کردن حوزها طبق جمعیت و شرایط جغرافیایی هر منطقه کرده‌اند تا شهروندان به آسانی بتوانند با شفافیت و سهولت به حق انتخاباتی خود بپردازند.

افتتاح مرکز رسانه‌ای برای پوشش انتخابات

«عماد ساره » وزیر اطلاع رسانی سوریه مرکز رسانه‌ای را برای پوشش انتخابات ریاست جمهوری عربی سوریه در ساختمان وزارت رسانه در دمشق افتتاح کرد که خدمات را به همه روزنامه نگاران و رسانه‌های محلی عربی و خارجی ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: علاوه بر 65 رسانه حاضر در سوریه به نمایندگی از احزاب خارجی، تعداد روزنامه نگاران شاغل برای آنها در داخل سوریه به 165 نفر می‌رسد و بر این اساس تعداد روزنامه نگاران درگیر در پوشش اخبار انتخابات از داخل و خارج سوریه به 290 نفر افزایش یافت.

« عماد ساره»، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک عربی گفت: انتخابات ریاست جمهوری از پوشش رسانه‌های عربی و بین المللی زیادی برخوردار است.

او افزود: حدود 125 درخواست از رسانه‌ها و خبرگزاری های بین المللی برای پوشش و همراهی انتخابات سوریه دریافت کرده‌ایم. وزارت اطلاعات هنوز در حال دریافت درخواست و بررسی آنها است.

وزیر سوری اعلام کرد: دو مرکز رسانه‌ای به منظور پشتیبانی و کمک به روزنامه نگاران و متخصصان رسانه برای تهیه گزارش از این رویداد ایجاد شده است.

عماد ساره افزود: رسانه های درخواست کننده ورود به سوریه از ایالات متحده ، روسیه ، مصر ، عراق ، اردن ، لبنان ، انگلیس ، دانمارک ، هلند ، ژاپن و چین هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد که همه آنها توافق کردند برای پوشش خبری انتخابات بدون هیچ گونه گرایش فعالیت کنند و هیچ دستورالعملی برای انتقال اخبار برای آنها نداریم و آنها آنچه را که می‌خواهند انجام می‌دهند، اما ما همیشه امیدواریم که آنها حرفه‌ای باشند، نه بیشتر.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ 26 مه برگزار می‌شود. حوزه های اخذ رای در این کشور  از 7 صبح تا 7 شب در سراسر کشور باز است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.