سخنران حرم مطهر رضوی گفت: جهاد و پایداری در راه دین دو رکن اساسی حکومت دینی پیامبر اکرم (ص) بود.

جهاد و پایداری در دین؛ دو رکن اساسی حکومت پیامبر اکرم(ص)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری در ویژه برنامه بیان معارف اهل بیت(ع) که شب گذشته در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یکی از دلایل مخالفت کفار و مشرکین با پیامبر(ص) تشکیل حکومت توحیدی توسط آن حضرت بود و زمانی که این حکومت با شعار یکتاپرستی روی کار آمد، دین مداری و پایبندی به ارزش های دینی و انسانی شعار اصلی آن شد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: چنین حکومتی با منافع حکومت های استکباری در تضاد بود به همین دلیل سردمداران این حکومت ها همواره با حکومت دینی پیامبر(ص) در جنگ و تضاد بودند.

وی اظهار کرد: دشمنان در مبارزه با پیامبر اکرم(ص) سعی داشتند نور ایمان را خاموش کنند تا بساط دین و دین داری برچیده شود و به این وسیله آنها به مطامع دنیوی خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام مقری شیوه مبارزه پیامبر اکرم (ص) با دشمنان را جهاد و پایداری در راه دین عنوان کرد و گفت: قرآن کریم یکی از دلایل موفقیت پیامبر گرامی اسلام(ص) در تبلیغ دین اسلام را اخلاق خوش آن حضرت معرفی کرده است.

وی افزود: شیوه مبارزه پیامبر (ص) با آنها به گونه ای بود که با وجود جنگ هایی که بین سپاه اسلام و کفار در می‌گرفت ایشان هرگز کرامت انسانی آنها را خدشه دار نمی‌کردند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: مهربانی و نرم خویی حضرت محمد(ص) در طول بیست و سه سال رسالت موجب گرایش بسیاری از افراد به دین مبین اسلام و اعتلای این دین شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.