وزیر راه و شهرسازی گفت: صاحبخانه‌ها مراعات مستاجران را کرده‌اند و هیچ حکم تخلیه‌ای در سال گذشته صادر نشده است.

مالکان مراعات کردند، هیچ حکم تخلیه‌ای صادر نشد/ کلیات وام ودیعه مسکن تصویب شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمد اسلامی وزیر راه  و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره وام ودیعه مسکن برای سال ۱۴۰۰ هم گفت: امروز کلیات وام ودیعه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد و سقف وام جدید به زودی اعلام می‌شود.

وی گفت: همواره مراعات بین موجر و مستاجران در شرایط کرونا از سال گذشته وجود داشته است، سال گدشته هم بسیاری از صاحبخانه‌ها مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند و اجاره نامه‌ها تمدید شد و همچنین بسیاری از موجران افزایش قیمتی را در نرخ اجاره اعمال نکردند.

او افزود: شورای حل اختلاف در سال گذشته خارج از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ حکم تخلیه‌ای صادر نکرده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه قطار سریع سیر تهران-قم-اصفهان غیر فعال نیست و قرار نیست متوقف شود؛ گفت: این پروژه ملی است و از کمیسیون عمران مجلس می‌خواهیم با مفروضات دقیقی این پروژه را مرور کند؛ چرا که اجرای آن نیاز مبرم دارد و نباید از کاروان توسعه عقب بمانیم.

او همچنین درباره وضع مالیات بر خانه‌های خالی گفت: اطلاعات یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را ارائه دادیم تا براین اساس قانون را بر خانه‌های خالی اجرا کنند.

اسلامی همچنین درباره قیمت گذاری بلیت اتوبوس هم گفت: این قیمت گذاری تابع عرضه و تقاضا است؛ به هیچ وجه قیمت گذاری بلیت حمل و نقل جاده‌ای را رها نکرده‌ایم و افزایش قیمت‌ها براساس ضوابط و قوانین صورت گرفته است.

او اظهار کرد: نرخ کرایه برای سفرهای بین شهری مسئله‌ای است که مستقیم با مردم در ارتباط است و بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و طبق قوانین تابع عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.