مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: ۱۰ درصد از کل سهمیه خرید حمایتی دام عشایر کشور به این استان تعلق گرفته است.

۱۰ درصد خرید حمایتی دام عشایر کشور سهم خراسان رضوی شد

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی‌نیا  اظهار داشت: به منظور حمایت از دامداران و عشایر کشور، با اولویت استانهای درگیر خشکسالی، طبق هماهنگی با سازمان امور عشایر، دستورالعمل خرید دام از عشایر ابلاغ و سهمیه هر استان اخیرا اعلام شده است.

وی ادامه داد: در این طرح اداره کل پشتیبانی امور دام مباشر خرید است و دامداران حوزه عشایر با دریافت معرفی‌نامه از اداره کل امور عشایر و اتحادیه شرکتهای تعاونی عشایری استان، برای فروش دام زنده خود به این اداره کل اقدام می‌کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: در قالب این طرح مجموعا یک میلیون راس دام از عشایر کشور خریداری می‌شود که ۱۰۰ هزار راس آن سهمیه خرید این استان خواهد بود که به زودی اجرای آن آغاز می شود.

علی‌نیا به خرید دام سبک در این قالب شامل قوچ، میش، بره، بز و بزغاله اشاره و بیان کرد: میانگین قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک در این طرح براساس جدول اعلام شده ۴۵۰ هزار ریال است.

وی ادامه داد: علاوه بر این به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده به میزان سه کیلوگرم جو با نرخ مصوب دولتی به دامداران تحویل می‌شود که هدف از این اقدام مساعدت به دامداران با هدف کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، خرید دام مازاد عشایر و نیز ایجاد انگیزه برای ادامه پرورش دام است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی همچنین به کاهش شدید حجم بارندگی امسال اشاره و بیان کرد: فقر شدید مراتع از نظر علوفه، مشکلات فراوانی را برای دامداران عشایری فعال در سطح این استان ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.