مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۶۳ درصد از گروههای سنی ۷۰ سال به بالا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کرده اند.

۶۳ درصد از جمعیت ۷۰ سال به بالای خراسان رضوی واکسن کرونا زده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان افزود: در حال حاضر حدود ۱۱۵  هزار نفر از جمعیت ۷۰ سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده الکترونیک سلامت دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون واکسیناسیون گروههای سنی ۷۰ تا ۷۵ سال در حال اجراست اما واکسیناسیون گروههای سنی بالاتر که جا مانده‌اند نیز انجام می شود.
مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از سالمندان به دلیل عدم مراجعه به مراکز بهداشتی، پرونده سلامت ندارند و هم اکنون حدود نیمی از سالمندان خراسان رضوی پرونده الکترونیک سلامت دارند و اطلاعاتشان در سامانه سینا قابل رهگیری است.
احمدیان افزود: افرادی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند باید از طریق ثبت نام در سامانه کشوری به نشانی salamat.gov به اطلاعاتشان دسترسی پیدا کنند و سپس فراخوان خواهند شد.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.