منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک هیأت رسمی رژیم صهیونیستی هفته آینده برای بررسی تبادل اسرا با جنبش حماس به قاهره می‌رود.

 هیأت اسرائیلی برای بررسی تبادل اسرا با حماس به قاهره می‌رود

قدس آنلاین: کانال تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش کرد که هیأت رسمی این رژیم هفته آینده به قاهره سفر می‌کند و در دیدار با مسئولان مصر موضوع تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو را بررسی خواهد کرد.

در حال حاضر ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۱ زن ، ۱۴۰ فلسطینی کم سن‌وسال و ۴۴۰ بازداشتی اداری، در اسارت رژیم صهیونیستی بسر می‌برند.

منابع صهیونیستی همچنین گزارش دادند که رژیم صهیونیستی فهرستی از اسامی ده‌ها اسیری که این رژیم آمادگی آزادسازی آن‌ها به عنوان بخشی از تبادل اسرا را دارد، به حماس ارائه کرده است.

هنوز مقامات مصری به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، جنبش حماس از تابستان سال ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی بودند که در جنگ ۲۰۱۴ علیه غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

روز دوشنبه (دیروز) سرتیپ «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر در سفری به نوار غزه با «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه دیدار کرد.

السنوار پس از این دیدار گفت: «فرصت واقعی برای پیشرفت در پرونده تبادل اسرا با اسرائیل وجود دارد».

وی از آمادگی حماس برای ورود به مذاکرات فوری و سریع درباره تبادل اسرا خبر داد.

در همین ارتباط «اسماعیل رضوان» از رهبران حماس در غزه تأکید کرد که در دیدار با هیأت مصری در غزه تأکید شد که موضوع تبادل اسرا نباید با مسیر بازسازی نوار غزه مرتبط باشد.

پیشتر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که بازسازی نوار غزه مشروط به بازگرداندن اجساد نظامیان اسرائیلی و آتش‌بس طولانی مدت است.

وی گفت: «من با آمریکایی‌ها، مصری‌ها و تعدادی دیگر از نمایندگان بین‌المللی گفت‌وگو و تأکید کردم که بازسازی نوار غزه باید همراه با آتش‌بس طولانی مدت و  بازگشت اجساد نظامیان اسرائیلی باشد».

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.