نشست هم‌اندیشی سیاسی «بصیرت» و جلسه پرسش و پاسخ با موضوع انتخابات ریاست جمهوری ویژه اصحاب رسانه، عصر روز گذشته به همت کانون بسیج رسانه روزنامه فرهنگی قدس و همیاری سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در روزنامه قدس برگزار شد.

چشم جبهه مقاومت به انتخابات ایران است

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار برگزار شد مهم‌ترین مسائل مربوط به انتخابات پیش روی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حضور حداکثری عامل خنثی‌سازی توطئه دشمنان

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در ابتدای این نشست انتخابات خرداد ماه جاری را آزمونی سخت و بزرگ پیش روی تک‌تک آحاد جامعه خواند و گفت: در این زمینه تکلیف ویژه و بزرگی نیز بر دوش ماست و آن هم تلاش برای افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات است. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در این باره افزود: ما در این انتخابات با سه مسئله روبه‌رو هستیم؛ نخست اینکه برای شناسایی و معرفی فرد اصلح تلاش کنیم، دوم اینکه خود در آن شرکت کنیم که این دو تکلیف فردی است، اما در انتخابات ۱۴۰۰ یک وظیفه مهم دیگر بر دوش ما هست و آن هم توجیه شهروندان برای مشارکت در انتخابات است.

وی با بیان اینکه مسئله حضور حداکثری در انتخابات امری واجب و خط مقدم مبارزه با استکبار است تصریح کرد: ما امروز می‌بینیم بشار اسد که تمام دنیای غرب علیه او بسیج شده بود در سوریه با رأی بالایی به پیروزی رسید. این یک پیروزی بزرگ برای همه جبهه مقاومت است. دلیل آن هم این بود که در طول ۱۰ سال گذشته رسانه‌ای استکباری وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی این گونه تبلیغ کردند که اسد به زور سرنیزه دارد حکومت می‌کند. این موج رسانه‌ای به گونه‌ای بود که حتی در سال‌های ابتدای آغاز بحران شام برخی از خواص داخلی ما هم اسیر آن شدند اما برگزاری انتخابات اخیر این کشور و مشارکت ۷۸ درصدی این مسئله را کاملاً به چالش کشید. این حضور و رأی بالا نشان داد ملت سوریه ملت مقاومت است و همه نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد.

پیام دلگرم‌کننده مشارکت حداکثری

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب با بیان اینکه اکنون نیز چشم امید همه جریان مقاومت به جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: اصلاً همه ایستادگی جریان مقاومت به خاطر صلابت ایران بوده و آن‌ها به امید ایران پای کار ایستاده‌اند. در مورد قضایای سوریه ما می‌دانستیم چه خبر است اما تا زمانی که حضور مردم در پای صندوق‌ها ثبت نشد حمایت مردم شام از مقاومت آشکار نشد. حضور در انتخابات یک تجلی بزرگ و نشان‌دهنده پشتیبانی مردم از نظام است. افکار عمومی جبهه مقاومت اکنون جمهوری اسلامی را عمود خیمه خود می‌دانند و مطمئناً اگر آمار مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد این پیامی دلگرم‌کننده برای همه خواهد بود.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقطعی گفتند اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما باید در داخل کشور با تروریست‌ها می‌جنگیدیم تصریح کرد: برخی در آن مقطع اهمیت این جمله را درک نکردند اما وقتی فهمیدند، از افغانستان، پاکستان، هند و... مجاهدین پای کار آمدند و بزرگ‌ترین گروهک تروریست را به زانو درآوردند. مدافعان حرم در واقع خون‌بهای امنیت امروز کشور ما هستند. اکنون هم اهمیت انتخابات و حضور در این رقابت همین گونه است؛ اگر دشمن درک کند که ما واداده‌ایم همین خطر ایجاد می‌شود.

طائب با بیان اینکه من معتقد هستم ریشه همه مشکلات منطقه‌ای و حتی داخلی ما به خاطر حضور آمریکا در خاورمیانه است و رهبران عربی هم در خفا به آن اذعان دارند گفت: تمام همت ما باید بیرون کردن این شاه‌مهره استعمار و استکبار از منطقه باشد. وقتی بیرون رفت خواهیم دید همه سوءمدیریت‌ها از بین خواهد رفت.

اکنون مشکلات داخلی ما نیز به این دلیل است که برخی این تصور را داشتند که اگر به آمریکا امتیاز بدهند همه چیز حل خواهد شد. حتی این موضوع را آقای روحانی به صراحت گفت که کدخدا را ببینم قضایا حل می‌شود. اما دیدیم که از گلابی‌های برجام هیچ چیزی نصیبمان نشد.

وی افزود: امروز باید به این باور برسیم که اگر ایالات متحده قدیس و بهترین عالم هم شود باز هم نمی‌تواند به ما کمکی کند؛ چرا که خودش با ۲۵ هزار میلیارد دلار بدهی دست به گریبان است؛ باید گفت «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی».

گفتنی است در ابتدای این نشست عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در باب اهمیت برگزاری انتخابات گفت: ما اکنون در فضایی قرار داریم که دشمن با به راه انداختن جنگ رسانه‌ای تلاش دارد با ایجاد تردید و دودلی در ذهن ملت آن‌ها را نسبت به مسیری که در چهار دهه گذشته طی شده به خطا بیندازد. وی افزود: نقطه مقابل تردید ایمان است و ایمان هم محصول آگاهی است. در این بین رسانه‌ها رسالت مهمی بر عهده دارند. اصحاب رسانه خط شکن بوده و در زمینه آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به حضور پرشور نقش مهمی بر عهده دارند. در بخشی از این جلسه نیز خبرنگاران به بیان پرسش‌ها و دیدگاه‌های خود درباره انتخابات پیش رو پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.