یزد- مدیرکل دامپزشکی استان یزد از کاهش ۲۵ درصدی مبتلایان به بیماری تب مالت در استان یزد با توجه به آمار ارسال شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد خبر داد.

کاهش ۲۵ درصدی آمار مبتلایان تب مالت انسانی در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد ، علی فاتحی نیا  با بیان این خبر اظهار داشت : کنترل بیماری تب‌مالت در جمعیت انسانی رابطه مستقیمی با کنترل بیماری در جمعیت دامی دارد که در این راستا پرسنل دامپزشکی استان در چند سال اخیر با مراجعه به واحدهای روستایی، صنعتی و نیمه‌صنعتی استان و واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری بروسلوز به صورت کاملا رایگان، توانسته اند ایمنی لازم را در جمعیت دامی بوجود آورده و بیماری بروسلوز را کنترل کنند.

وی افزود: بیماری بروسلوزبه دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دارای اهمیت بوده و علاوه بر بُعد اقتصادی از لحاظ مشترک بودن این بیماری بین انسان و دام، از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست‌.

فاتحی تصریح کرد: عدم‌ مصرف شیرو لبنیات غیرپاستوریزه، مصرف نکردن گوشت فاقد مهر و لیبل بهداشتی، استفاده از تجهیزات حفاظتی همچون دستکش و ماسک در ارتباط با دام از جمله اقدامات مهم در پیشگیری از بروز بیماری تب‌مالت است که شهروندان باید این موارد را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.