مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی ضمن اشاره به برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان بازار در هر جایگاهی که باشند، از جریمه ۴۸ میلیارد ریالی شرکت طبیعت(طبیعت سبز پارس) به واسطه فروش اجباری کالا به مشتریان در شهر سبزوار خبر داد.

جریمه ۴۸ میلیاردی فروش اجباری شرکت طبیعت

برخورد جهادی تعزیرات حکومتی با متخلفان

از زمان تصدی این پست حساس توسط سیدمرتضی مدنی‌فدکی به وضوح می‌توان مشاهده کرد دیگر هیچ متخلف و سودجویی در بازار استانی حاشیه امنی ندارد. مدیریت جدید و جهادی در تعزیرات‌حکومتی خراسان‌رضوی موجب شده تمامی واحدهای تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های استان در مسیر مبارزه قانونی با تخلفاتی که مردم را برای تأمین مایحتاج اولیه زندگی تحت فشار قرار می‌داد، با انرژی و پشتوانه محکم‌تری پیش بروند.

برای نمونه چند روز پیش با ایستادگی مدیرکل تعزیرات حکومتی و حمایت از اقدام‌های قانونی نیروهای تحت امرش در زمینه گران‌فروشی کره، برای شرکت میهن جریمه‌ای چندمیلیارد تومانی صادر شد و این رأی در مرحله اجرا قرار گرفت.

ماجرای بی‌رحمی شرکت شناخته‌شده

سیدمرتضی مدنی‌فدکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در تشریح برخورد قاطع با تخلف یک شرکت شناخته‌شده در شهرستان سبزوار گفت: با توجه به گزارش واصله از سوی اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان سبزوار در زمینه فروش اجباری کالا توسط یکی از شرکت‌های پخش روغن خوراکی و با توجه به اهمیت موضوع و مشکلاتی که در این حوزه  و مدتی پیش شهروندان با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، دستور بررسی دقیق اقدام‌ها به صورت نامحسوس در شعبه فروش شرکت پخش طبیعت در شهرستان سبزوار صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: با پیگیری‌های دقیق انجام شده توسط ضابطان تعزیرات حکومتی در این شهرستان معلوم شد عمده کسانی که از این نمایندگی درخواست روغن خوراکی کرده بودند به آن‌ها فروش اجباری شده و در کنار فروش روغن خوراکی اقلامی نظیر

تن ماهی، رب و چای به خریداران فروخته شده بود و حتی خریداران هم در فرایند رسیدگی به پرونده، ماجرا را مورد تأیید قرار دادند.

کار به اینجا که رسید گزارش تخلف صورت گرفته که دامنه گسترده‌ای نیز داشت تنظیم و به شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان سبزوار ارسال شد.

این مقام مسئول در تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در مسیر رسیدگی به پرونده توسط رئیس شعبه مذکور در تعزیرات حکومتی شهرستان سبزوار، مسئولان شرکت طبیعت که در تهران حضور داشتند برای اخذ توضیح احضار شدند که در ادامه اظهارات آن‌ها اخذ و به دقت مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تعدادی از خرده‌فروشان سطح شهر هم با حضور در شعبه اسناد و مدارک تخلف را ارائه و بر تخلف صورت گرفته تأکید داشتند. این‌گونه شد که در نهایت تخلف فروش اجباری از سوی نماینده فروش این شرکت احراز شد.

طبیعت پنج برابر تخلف، جریمه شد

مدنی‌فدکی اشاره‌ای به متن رأی صادره برای این شرکت کرد و بیان داشت: پرونده مذکور در خصوص اتهام شرکت طبیعت سبز پارس کهن دائر بر فروش اجباری انواع تن ماهی، رب و چای مجموعاً به ارزش بیش از

۹ میلیارد ریال موضوع گزارش سازمان صمت شهرستان، پس از رسیدگی در تعزیرات با استناد ماده ۱۵ با رعایت ماده ۵۲ قانون تعزیرات حکومتی و مستند به بند الف

ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، متهم پرونده علاوه بر پس گرفتن کالاهایی که به صورت اجباری به خریداران فروخته بود، به پرداخت جریمه نقدی معادل پنج برابر قیمت فروش کالاهای تحمیل شده به مبلغ ۴۸ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد. وی همچنین بیان کرد: رأی بدوی در شعبه سوم تجدیدنظر استان نیز مورد تأیید و در مرحله اجرایی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی در ادامه عنوان کرد: برخورد با متخلفان همان‌طور که بارها در روزنامه قدس و دیگر رسانه‌ها به  آن اشاره کرده‌ام، با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و در این مسیر خط قرمزی برای ما وجود ندارد و خط قرمز اصلی ما هم‌استانی‌های عزیز هستند که برخی برای سودجویی و منفعت‌طلبی این عزیزان را تحت فشار قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.