فدراسیون جهانی وزنه‌برداری رنکینگ نهایی وزنه برداران را اعلام کرد و براساس آن نفراتی که سهمیه المپیک توکیو را گرفتند، مشخص شدند. براساس سیستم کسب سهمیه، هشت نفر اول هر وزن به همراه بهترین وزنه‌برداران هر قاره مجوز حضور در المپیک را گرفتند.از ایران علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داوودی در دسته فوق سنگین سهمیه گرفتند.

  وداع رستم و سهراب با المپیک

مرادی و رستمی پشت خط

 به گزارش سرویس ورزش، در دسته ۹۶ کیلوگرم،  المپیک برای  سهراب مرادی و کیانوش رستمی تمام شده است. رستمی درخواست داده بود امتیازات مسابقه سوئیس برای او محاسبه شود که مورد موافقت فدراسیون جهانی قرار نگرفته است.رستمی در پایان مهلت مقرر برای ثبت‌نام، اقدام به شرکت در مسابقات کرد از این رو فدراسیون جهانی هیچ امتیازی برای این وزنه بردار لحاظ نکرد.مرادی نیز جهت کسب سهمیه نیاز داشت که حتماً وزنه‌بردار قرقیزستان وارد رنکینگ شود.

چون کلمبیا و بلاروس در رنکینگ هشت نفره باقی ماندند، قرقیزستان وارد رنکینگ هشت نفره نشد و سهمیه  بهترین وزنه بردار قاره آسیا به این کشور رسید.نکته این است حتی اگر بعداً کلمبیا به دلیل  داشتن سه  وزنه بردار دوپینگی در یک سال، محروم هم شود، چون کشور بلاروس برای یک سهمیه خود، در دسته ۹۶ کیلوگرم نماینده داده است، بنابراین وزنه بردار کوبا که جلوتر از نماینده قرقیزستان است، جایگزین کلمبیا می‌شود و باز هم سهراب مرادی شانسی ندارد.

ورود هاشمی و داوودی به المپیک

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، علی هاشمی به عنوان نفر چهارم  رنکینگ سهمیه گرفت. در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، علی داوودی به عنوان نفر دوم به سهمیه رسید.ارمنستان یک سهمیه المپیک داشت که در دسته ۱۰۹ کیلوگرم سیمون مارتیروسیان شانس مدال طلا را اعزام می‌کند و نام نماینده خود در دسته فوق سنگین را حذف کرد.

سلیمی: داوودی و هاشمی شایسته بودند

بهداد سلیمی که خود مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در دسته فوق سنگین را در اختیار دارد، می‌گوید ناکامی کیانوش رستمی و سهراب مرادی در کسب سهمیه کاملاً قابل پیش بینی بود. وی همچنین امیدوار است که دو نماینده جوان وزنه برداری ایران که تجربه‌ای از المپیک ندارند، بتوانند در توکیو موفق ظاهر شده و از آبروی وزنه‌برداری ایران دفاع کنند.سلیمی در مورد علی هاشمی و علی داوودی که نمایندگان ایران در المپیک توکیو خواهند بود نیز خاطرنشان کرد: علی هاشمی وزنه بردار درجه یکی است که دو مدال جهانی و چند مدال آسیایی دارد. علی داوودی هم وزنه‌بردار جوانی است که مدال‌های با ارزشی در کارنامه دارد. او به دنبال این است که بتواند توانایی‌هایش را در رده سنی بزرگسالان هم ثابت کند. به نظرم با توجه به حذف کیانوش رستمی و سهراب مرادی، شایسته‌ترین وزنه برداران ایران برای حضور در المپیک علی هاشمی و علی داوودی هستند.

وزنه‌برداری ایران سالیان سال است که در المپیک مدال آور بوده است. امیدواریم این دو نفر بتوانند از آبروی وزنه‌برداری ایران در توکیو دفاع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.