کهگیلویه و بویراحمد- زلزله ۵۰۶ ریشتری ۲۵ بهمن‌ماه سال ۹۹ در شهرستان دنا ۱۲۰۰ منزل مسکونی را به طور ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و این منازل تا قبل از فصل سرما بازسازی می‌شود.

۱۲۰۰ منزل تخریب شده در زلزله ۵.۶ ریشتری دنا تا قبل از فصل سرما بازسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۷۰ درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی‌سخت خبر داد و گفت: وظیفه اصلی ما بازسازی مناطق تخریب شده و آسیب دیده بوده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و البته امکان جوابگویی به انتظارات غیرمنطقی وجود ندارد.

حسین کلانتری با بیان اینکه  صاحبان منازل باید هر چه سریع‌تر برای گرفتن تسهیلات بازسازی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کنند، افزود: تاکنون ۸۰ درصد زلزله‌زدگان شهرستان دنا با بانک‌های عامل قرار داد منعقد کرده‌اند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی مردم برای تسریع در اجرای برنامه‌های احداثی و تعمیراتی شهرستان زلزله‌زده دنا تاکید کرد و اظهار داشت: کار تعمیرات یک هزار و ۶۶۴ واحد در این شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.

کلانتری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تسهیلات به بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی‌سخت تخصیص یافته است تصریح کرد: از مجموع ۴۳۱ میلیارد تومان تسهیلات تعهد شده از سوی دولت، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بازسازی ۸۰ درصد واحدهای تخریبی فونداسیون خبر داد و گفت: ۳۰ درصد آنها در حال مسقف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.