مرجع جهان تشیع با بیان این که پیروان ائمه اطهار(ع) باید نموداری از حق و عدل باشند، گفت: سید و سالار شهیدان(ع) نه اختصاص به زمان معین و نه محصور در زمین خاصی است زیرا جریان کربلا جریان مبارزه حق و باطل و ظلم و عدل است و این جریان تا روز قیامت دوام دارد.

پیروان ائمه اطهار(ع) باید نمود حق و عدل باشند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید شیعیان در کنگره «زیارت، معنویت و اخلاق بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب» که امروز به همت ستاد فرهنگی اربعین و همکاری دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد: وجود مبارک امام حسین(ع) در برابر پیشنهاد بیعت که از طرف شام به مدینه مخابره و گزارش داده شد اعلام موضع کردند و به تشریح دودمان اموی پرداختند و فرمودند: «کسی که مانند من می‌اندیشد با کسی که همانند یزید می اندیشد بیعت نمی‌کند». از این سخن امام(ع) این نکته مشخص می‌شود که این جریان شخصی و خارجی نیست بلکه مسئله ای عمومی و حقیقی است.

وی تصریح کرد: جریان سیدالشهداء(ع) جریان مبارزه حق علیه باطل و عدل علیه ظلم بود، مسئولیت خاندان مقدس رسول الله(ص) تبیین حق و باطل و آثار ظلم است و پیروان ائمه اطهار(ع) باید تلاش کنند نموداری از حق و عدل باشند.

آیت ا... جوادی آملی با بیان اینکه حکومت اموی بر روی جاهلیت بنا نهاده شده بود، ادامه داد: در جاهلیت جدال دو عنصر اندیشه با گمان و انگیزه با هوس سهم تعیین کننده ای داشت؛   دودمان نبوت و رسالت در بخش اندیشه علم و برهان داشتند و در بخش انگیزه بر پایه حق و عقل عمل می کردند. انچه جامعه را استوار نگه می دارد، حق، عدل، خیر و حُسن است و باطل و ظلم جامعه را ویران می‌کند.

وی افزود: شما مسئولیت دارید که تفکر حسین بن علی(ع) را از نظر علمی و عملی احیا کنید جامعه اگر جامعه جاهل باشد می‌شود باطل را به صورت حق نشان داد؛ معاویه با انتشار این تفکر درآمد فراوانی به دست آورد و چنین کسی داعیه اسلام و خلافت مسلمین داشت.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: دستگاه شام یک شبیخون و تهاجم فرهنگی در جوانان ایجاد کرد و حق را باطل و باطل را حق جلوه داد و حکومت انسانی فاسد را به عنوان دین ارائه کرد؛ در این میان امام حسین(ع) حق را تبیین کرد و سخنرانی روشنگرانه و فرهنگی و الهی را در مکه ایراد و راه خود را مشخص و دودمان اموی را رسوا کرد.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: وقتی از امام سجاد(ع) سوال شد در جریان کربلا چه کسی پیروز شد؟ امام فرمودند، ببینید هنگام اذان و اقامه نام چه چیزی زنده می‌شود؛ در واقع در جریان کربلا نام توحید، رسالت و خلافت ائمه(ع) احیا شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.