آخرین روزهای هفته گذشته با توجه به فراخوانی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر آمادگی برای تزریق دز دوم واکسن کرونا داده بود، برخی از مراکز اعلام شده با ازدحام و شلوغی مراجعه‌کنندگان روبه‌رو شدند. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که به طور مثال مراجعه‌کنندگان به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد که کادر درمان درمانگاه‌های سطح ۲ بودند، گلایه‌مندی‌هایی در نحوه پذیرش و تزریق دز دوم واکسن خود داشتند.

 نگران دز دوم واکسن کرونا نباشید

شلوغی پس از فراخوان

یکی از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان هاشمی‌نژاد در این خصوص می‌گوید: با اینکه برای دریافت دز اول همه‌چیز با برنامه پیش رفت و در همان زمان و مکانی که معین شده بود توانسته بودیم دز اول واکسن را دریافت کنیم، اما در فرایند دریافت دز دوم همه‌چیز به هم ریخت و تنها مرکز بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد برای ما مشخص شد که این سبب شلوغی، ازدحام و نارضایتی بسیاری از همکاران شد.

وی ادامه می‌دهد: ۴۰۰ نفر از همکاران چهارشنبه گذشته برای دریافت دز دوم و براساس اعلام به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد فراخوان شدند که تقریباً همه این افراد در محل حاضر شدند اما بی‌برنامه بودن، شلوغی و مسائلی از این دست موجب شد ضمن نارضایتی‌های زیاد، در روز اول تنها ۲۰۰ نفر دز دوم را دریافت کنند. این مسئله در روز پنجشنبه هم وجود داشت و باز هم تعداد دیگری به این جمع اضافه شدند و تنها به ۲۰۰نفر دیگر واکسن تزریق شد.

مردم صبور باشند واکسن هست

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آنچه در رابطه با تزریق دز دوم به کادردرمان درمانگاهی سطح ۲ در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد اتفاق افتاد، به قدس گفت: خیلی از مشکلات ناشی از همراهی نکردن و عجله برخی از مردم به وجود می‌آید. مرکزی که ۲۰نفر ظرفیت پذیرش  دارد یکباره ۱۰۰نفر به آنجا مراجعه می‌کنند و طبیعی است شلوغی و نارضایتی به وجود خواهد آمد.

دکتر حمیدرضا رحیمی ادامه می‌دهد: اینکه گفته می‌شود تنها یک مرکز در شهر مشهد وجود دارد به هیچ‌وجه درست نیست، دزدوم واکسن در تمام شهر توزیع شده اما اگر قرار باشد به طور مثال تمام آن‌هایی که برای دریافت دز دوم فراخوان شدند ساعت ۹ صبح شنبه مراجعه کنند قطعاً سیستم توانایی پاسخگویی را نخواهد داشت و باید مردم قدری با حوصله و صبر با این موضوع برخورد کنند.

وی می‌افزاید: مردم می‌ترسند دز دوم واکسن به آن‌ها نرسد، هر چقدر هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم باز همان کاری را می‌کنند که نباید انجام داد. برای اینکه خیال مردم راحت شود باید بگویم تمام دز دوم واکسن‌های تزریق شده که شامل ۱۰۰هزار دز سینوفارم و همچنین اسپوتنیک است تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده و هر آنچه کمبود داشتیم برطرف شده و دز دوم واکسن آن‌هایی که دز اول را دریافت کردند به هیچ‌وجه به نفر دیگری تزریق نخواهد شد.

رحیمی همچنین در مورد نبود فهرست اسامی دریافت‌کنندگان دز دوم مانند مرحله اول برای سهولت کار در مراکز تزریق واکسن می‌گوید: در این مرحله فهرستی لازم نیست. در مرحله نخست فهرستی که وجود داشت برای این بود که هویت فرد دریافت‌کننده احراز شود و برای همکاران ما محرز شود هویت فرد مراجعه‌کننده با فردی که در فهرست هست مطابقت دارد که پس از این هم مشخصات دریافت‌کنندگان با کد ملی آن‌ها در سامانه سینا ثبت شده که در مرحله دوم فقط همراه بودن کارت ملی کفایت می‌کند و نیازی به ارسال فهرست به مراکز نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.