رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) گفت: امیدواریم بعد از طی کردن فازهای ۱، ۲ و ۳ بالینی به سرعت مجوز مصرف واکسن نورا را از وزارت بهداشت دریافت کنیم و قول می‌دهیم در ابتدا یک میلیون واکسن و به سرعت ۳ میلیون در ماه تولید کنیم.

 جزئیات تولید واکسن ایرانی کرونای «نورا»/تولید ماهانه ۳ میلیون دُز واکسن

قدس آنلاین، حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللة(عج)  امروز در مراسم رونمایی از واکسن کرونای نورا اظهار داشت:تلاش ۱۶ ماهه ما به ثمر رسید و واکسن نورا تولید شد.

وی ادامه داد: در ۴ و ۵ ماه اخیر مطالعات واکسن روی موش، خرگوش و میمون صورت گرفت و نتایج مطالعات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه تمام تستهای آزمایشگاهی واکسن در سازمان غذا و داو تست شده است، گفت: کوچکترین ملاحظه کاری در این مسیر صورت نگرفته است.

ابوالقاسمی بیان داشت: واکسنی که امروز فاز اول بالینی خود را آغاز می کند واکسن نوترکیب و پروتئینی است که عوارض کم داشته و اثر بخشی خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از طی کردن فازهای ۱، ۲ و ۳ بالینی به سرعت مجوز مصرف را از وزارت بهداشت دریافت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افزود: قول می‌دهیم در ابتدا یک میلیون واکسن و به سرعت ۳ میلیون در ماه تولید کنیم؛ ضمن اینکه برای تولید صنعتی از ظرفیت های ملی استفاده کردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.