مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از احداث ۲۶ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد و گفت: در پنج شهرستان خراسان رضوی هنوز کاری صورت نگرفته است.

 احداث ۲۶ یادمان شهدای گمنام در خراسان رضوی/ کتاب «گلدسته‌های جام» به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در ارتباط تصویری با مسئولان استانی و شهرستانی بیان کرد: بیش از ۹۰ برنامه اجرایی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از طریق استانداری و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های و دفاع مقدس به فرمانداران و مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی در سطح استان ابلاغ و مطالبه شده تا مدیران نقش خود را در اجرای برنامه‌ها در سال جاری به‌خوبی ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نگذارید ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطالبه‌گر در سایر دستگاه‌هاست و انتظار داریم هر یک از برنامه‌های ابلاغی در طول سال به نحو مطلوب اجرا شود.

وی با اشاره به احداث ۲۶ یادمان شهدای گمنام در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکثر یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها به همت نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد احداث شده و البته در پنج نقطه استان هنوز کاری صورت نگرفته است، بنابراین از مدیران این شهرستان‌ها درخواست داریم احداث یادمان شهدا جزو اولویت‌های اصلی قرار گرفته و هر چه زودتر پروژه‌های مربوطه را به اتمام برسانند.

یوسفعلی‌زاده، ساخت یادمان شهدای گمنام را از مطالبه‌های جدی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برشمرد و اضافه کرد: مدیران شهرستان‌ها موظف‌ هستند احداث یادمان شهدای گمنام را باعزت، احترام و تکریم به سرانجام برسانند تا برای مردمی که به زیارت قبور مطهر شهدا مشرف می‌شوند توجه، تکریم و تعظیم شهید و شهادت ملموس باشد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌جام نیز در ادامه گفت: با کمک خیرین بیش از ۷۰ درصد عملیات پروژه شهدای گمنام دانشگاه آزاد این شهرستان انجام‌گرفته است و اطراف مزار پنج شهید گمنام بوستان معلم هم با هزینه ۱۴۰ میلیون تومان به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری بازسازی شد.

علی اکرامی با اشاره به اجرای برنامه‌های ابلاغی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت شهدای گمنام‌ بوستان معلم، افزود: تمثال مبارک سرداران کشوری، استانی و شهرستانی با آرم‌ حفظ آثار در سطح شهر نصب‌ شده و المان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نیز در حال تدوین است و به‌زودی در مرکز شهر میدان شهدا نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط با تدوین کتاب برای شهدا تاکنون ۲ کتاب چاپ‌ شده و سومین کتاب جامع شهدا بنام «گلدسته‌های جام» نیز به‌زودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.