دکتر انفرادی با اشاره به بازخوردهای خوب برنامه های علمی سازمان فرهنگی در ایام دهه کرامت، تمرکز اصلی برنامه های این گروه را ارتقاء معنوی و تعالی فرهنگی زائران با تکیه بر معارف عالم آل محمد(ع) دانست.

ارتقاء معنوی و تعالی فرهنگی زائران با تکیه بر معارف عالم آل محمد(ع)

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مرتضی انفرادی با بیان اینکه اینکه همزمان با ایام دهه کرامت ویژه برنامه های این گروه در محورهای گوناگون علمی و فرهنگی طراحی و برنامه‌ریزی شد، اظهارکرد: این فعالیت ها متناسب با چشم انداز آستان قدس رضوی، منویات تولیت و طرح و برنامه های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ناظر بر نیازهای علمی، پژوهشی و فرهنگی زائران و مجاوران در سطح فرهیختگان ارائه شد.

وی یکی از محورهای این فعالیت ها را برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی گروه فرهنگ و سیره رضوی ذکر کرد و گفت: این کرسی ها با همکاری هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مرحه اجرا درآمد.

مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: «مشهد و حرم مطهر رضوی در عصر تیموری» موضوع یکی از این کرسی ها بود که توسط رضا نقدی پژوهشگر این گروه ارائه شد و ابوالفضل حسن آبادی؛ مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز به عنوان ناقد در این کرسی شرکت کرد.

انفرادی همچنین «بازخوانی کتیبه های تیموری در حرم مطهر رضوی با تاکید بر خط کوفی» را عنوان دیگر کرسی ترویجی ذکر کرد که با ارائه سید محسن حسینی پژوهشگر گروه فرهنگ و سیره رضوی و با نقد و بررسی حسین رزاقی و مهدی صحراگرد برگزار شد.

وی در ادامه محور دوم فعالیت‌های گروه فرهنگ و سیره رضوی را سلسله نشست‌های علمی و تخصصی از جمله «ترسیم نظام دانشی و آینده پژوهی در حوزه رضوی» دانست و گفت: این نشست با حضور حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم قم برگزار شد.

این پژوهشگر ادامه داد: «حج از دیدگاه امام رضا(ع)» نیز از دیگر نشست‌های این گروه بود که با حضور علی خیاط معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در آینده نزدیک اجرایی شد شد.

وی خاطر نشان کرد: گروه فرهنگ و سیره رضوی طی همکاری‌های علمی و فرهنگی با سایر نهادها و سازمان های آستان قدس رضوی در رواق کتاب حرم مطهر رضوی، به معرفی ۲ اثر از آثار گروه با عناوین «بازائران کوی رضا(ع)» و «زیارت و زندگی» پرداخت.

مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه رونمایی از آثار رضوی را یکی دیگر از فعالیت های این گروه در ایام دهه کرامت دانست و گفت: این گروه در سال گذشته ۴ کتاب نفیس با عناوین «دایره المعارف آستان قدس رضوی جلد ۲»، «تاریخ و تشکیلات آستان قدس رضوی در عصر قاجار»، دومین جلد از کتاب «کتیبه های تیموری» و «مسجد گوهرشاد در آئینه هنر» منتشر کرده که در این ایام رونمایی شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.