همایش تکریم و تجلیل از جانبازان شیمیایی کشور با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تجلیل از جانبازان سرافراز شیمیایی در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در این همایش که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، علاوه بر جمعی از جانبازان عزیز شیمیایی کشومان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق معتمدیان  استاندار خراسان رضوی و برخی دیگر از مسئولان ملی و استانی حضور داشتند.

جانبازان مسیر را برای رسیدن به تمدن اسلامی هموار کردند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: جانبازان شهدای زنده ای هستند که نقش به سزایی در زنده نگه داشتن عزت و اقتدار کشور داشته اند و با فداکاری هایشان مسیر تحقق تمدن اسلامی را هموار کردند.

سعید اوحدی هدف از برگزاری چنین همایش هایی را تقدیر از جانبازان و همچنین حفظ و انتقال تجربیات تاریخی کشور اعلام و اظهار کرد: تاریخ ایران اسلامی حاوی صفحات نورانی است که توسط شهدا و جانبازان به رشته تحریر در آمده و ما وظیفه داریم آن را به آیندگان منتقل کنیم.

۲۵۰ حمله شیمیایی به کشور در دوران دفاع مقدس

وی دفاع مقدس را دوران طلایی تاریخ انقلاب عنوان کرد و افزود: آنچه باید در گام دوم انقلاب به آن توجه داشته باشیم این نکته است که تاریخ ما، تمدن آیندگان ما را تبیین و روشن می کند و بنابراین صیانت از آن بسیار مهم و کلیدی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و مقاومت مردم نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از نکاتی که در تاریخ جنگ تحمیلی ثبت شده، اقدامات غیرانسانی استکبار جهانی و ۲۵۰ حمله شیمیایی به مناطق جنگی و غیرجنگی بود که  بسیاری از مردم بی گناه ما را به دچار عوارض طولانی مدت کرد.

وی گفت: اگر امروز کشور همسایه ما سوریه با عزت انتخابات برگزار می کند، اگر برای نخستین بار یا یک جریان انقلابی برای مجلس عراق انتخاب می شود، و اگر عربستان برای مذاکره با یمن مظلوم التماس می کند، همه این ها الگوهای دفاع مقدس و حاصل جانفاشی شهدا و رشادت های جانبازان عزیز ما است.

معاون رییس جمهور افزود: هرچند جنگ در ظاهر تمام شده است، اما هنوز با مشاهده آلام و عوارض آن، باید بگوییم که آثار جنگ همچنان در خانه شهدا و جانبازان ادامه دارد.

اوحدی به فداکاری شهدای سلامت در دوره مقابله با کرونا هم اشاره کرد و آن را تحقق عهد و پیمان مدافعان سلامت با ارزش ها و آرمان های شهدا و جانبازان برشمرد.

جنگ برای جانبازان شیمایی هنوز تمام نشده است

سید کمال لوح موسوی، دبیر کل جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی نیز در این مراسم گفت: جانبازان شیمیایی کسانی هستند که هنوز جنگ برای آنان تمام نشده و آثار شیمیایی پس از ۴۰ سال بر جسم و تن آنان باقی مانده است و با غم و رنج های متعددی زندگی می‌کنند.

این جانباز ۷۰ درصد شیمیایی ادامه داد: جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی که در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد، یک تشکل مردم نهاد است که به صورت غیر دولتی، غیر سیاسی و ملی و داوطلبانه مشغول فعالیت است و پیگیری منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در جهان یکی از مهمترین اهداف ما است.

وی رسیدگی به وضعیت سلامت آسیب دیدگان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم جانبازان شیمیایی را برخی از مهمترین فعالیت‌های جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی ذکر کرد و افزود: برگزاری اردوهای زیارتی با همکاری آستان قدس رضوی، پیگیری مطالبات حقوق بشری جانبازان شیمیایی و ایجاد شبکه سلامت را از دیگر فعالیت‌های برنامه ریزی شده جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی است.

اجرای سرود، قرائت بیانیه توسط علی جلالی؛ جانباز شیمیایی و تقدیر از ۳۰ جانباز سرافراز شیمیایی، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفتنی است این همایش به همت حوزه بسیج و امور ایثاراگران آستان قدس رضوی و همکاری بنیاد شهید استان خراسان رضوی، سپاه پاسداران و انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.