تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به امضا رسید.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی با پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه و اهتمام به امر خطیر پژوهش و همچنین در راستای گسترش همکاری‌های مشترک پژوهشی و علمی در مسیر اجرای سیاست‌های طرفین؛ تفاهم‌نامه‌ای مبنی‌بر اهتمام دوجانبه بر توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش و نیز اشاعه، انتشار و کاربست یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه تعلیم‌وتربیت و گسترش فرهنگ پژوهش در میان آحاد جامعه به‌ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و همچنین توسعه همکاری‌های سازمانی بین بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش منعقد ‌شد.

این تفاهم‌نامه طی مراسمی به امضای حجت‌الاسلام‌ سید محمود مرویان حسینی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دکتر فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش رسید.

همکاری، تعامل و همکاری‌های مشترک پژوهشی و علمی در راستای گسترش و تولید محتوای پژوهشی در زمینۀ پژوهش، آموزش، تربیت، فرهنگ، معارف و علوم اسلامی و انسانی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

مبادله فهرست عناوین اولویت‌های پژوهشی به صورت دو نوبت در هرسال، حضور معاون پژوهشی و یا نماینده تام‌الاختیار هر یک از طرفین در شورای پژوهش طرف مقابل، توسعه تعاملات علمی‌پژوهشی کارشناسان اعضای هیئت‌علمی و پژوهشگران طرفین و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل، برگزاری نشست سالانه مشترک گروه‌های پژوهشی بنیاد و پژوهشگاه باهدف هم‌افزایی و تعریف طرح‌های مشترک پژوهشی برخی از زمینه‌های این همکاری مشترک است.

همچنین استفاده طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر برای نشر کتاب با درج نشان و عنوان مشترک، تشکیل و مدیریت گروه تحقیق و پژوهش و تألیف، ترجمه مشترک به ‌منظور تولید و ارائه آثار ملی و بین‌المللی و ترجمه به زبان‌های زنده بین‌المللی، برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست های علمی تخصصی، آموزشی، پژوهشی و ارائه یافته‌های پژوهشی مشترک، تعریف سرفصل‌هایی برای همکاری کتابخانه‌های دو مرکز، همکاری در معرفی فعالیت‌ها، نشست‌ها و کتاب‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی و نشریات طرفین و تأمین حقوق مادی و معنوی آثار مشترک تولید شده توسط پژوهشگران دو مرکز منطبق با مفاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی آتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.