نماینده پارلمان عراق و عضو حزب بدر این کشور اعلام کرد با توجه به ادامه حضور نظامیان آمریکا در خاک عراق، اوضاع داخلی عراق آرام نخواهد شد.

جنبش بدر: با حضور نظامیان آمریکا وضعیت عراق آرام نخواهد شد

قدس آنلاین: «عباس الزاملی»، نماینده پارلمان عراق و عضو حزب بدر این کشور با محکوم کردن ادامه حضور نظامیان آمریکا در داخل خاک عراق و جنایاتی را که مرتکب می‌شوند، تاکید کرد که دولت الکاظمی باید به سرعت دست به کار شود و به مداخله آمریکا در امور عراق پایان دهد.

الزاملی در مصاحبه با خبرگزاری المعلومه گفت: نظامیان آمریکا به قوانین و رفتار بین المللی پایبند نیستند و هنگام انجام هرگونه حمله یا حرکتی با دولت عراق هماهنگی ندارند.

او افزود: حضور نظامیان آمریکا در عراق غیرقانونی است؛ بنابراین تصمیم پارلمان برای پایان دادن به حضور هرگونه نیروهای خارجی در خاک عراق برای دولت لازم الاجرا است و پارلمان مصمم به اجرای تصمیم خود است.

الزاملی اضافه کرد: با توجه به ادامه حضور نظامیان آمریکا در خاک عراق، اوضاع داخلی عراق آرام نخواهد شد.

بامداد دوشنبه گذشته نظامیان آمریکایی از پایگاه فرماندهی مرکزی این کشور و به دستور مستقیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استفاده از جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ به مواضع نیروهای مقاومت در القائم در مرز عراق و سوریه حمله کردند که بر اثر آن ۴ نیروی الحشد العشبی به شهادت رسیدند.
این حمله که ادعا می‌شود برای حمایت از مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته درحالی است که واشنگتن به موجب مصوبه پارلمان که لازم الاجراست، باید نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند و این حمله نقض آشکار قوانین و حاکمیت عراق است.

حزب قانون: آمریکا به عنوان یک مانع در برابر پرونده برق ایستاده است

از سوی دیگر، «رسول راضی ابوحسنه»، نماینده ائتلاف دولت قانون نیز آمریکا را به انسداد پرونده برق در عراق متهم کرد. ابوحسنه در مصاحبه با خبرگزاری المعلومه گفت: دولت آمریکا به هر طریقی در پرونده برق عراق ایجاد اختلال می‌کند.

نماینده پارلمان عراق افزود: مبالغ هنگفتی برای برق مصرف می‌شود، اما فایده‌ای ندارد؛ که ورود شرکت آلمانی «زیمنس» تنها راه حل برای خلاصی از سلطه آمریکا است. ابوحسنه اضافه کرد: احزاب سیاسی دیگری نیز وجود دارند که در راه بهبود برق در عراق ایستاده‌اند. این احزاب عمدتا نیز درگیر فساد هستند.

«محمد البلدوی»، نماینده اتحاد الفتح عراق نیز در بیانیه‌ای پیشتر اعلام کرده بود آمریکا مانع سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در عراق به ویژه در زمینه برق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.