کمربند حفاظتی به طول ۸.۵ کیلومتر در اراضی شهرستان تربت‌جام مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از کمربند حفاظتی در اراضی تربت‌جام

به گزارش قدس آنلاین، کمربند حفاظتی به طول ۸.۵ کیلومتر در پلاک اسماعیل آباد و قلعه گک تربت جام اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدرضا توسلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت جام در این رابطه گفت: در راستای اهداف پیشگیرانه از تصرفات و تفکیک اراضی ملی شهرستان پلاک اسماعیل آباد و قلعه گک که از پلاک‌های حساس و با ارزش افزوده محسوب می‌شود، طرح کمربند حفاظتی به طول ۸.۵ کیلومتر اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 وی ادامه داد: دلایل عمده اجرای طرح کمربند حفاظتی غالبا برای اراضی قابل اجراست که در معرض فشار مضاعف، تخریب و تجاوز قرار دارد اهمیت پیدا می‌کند علاوه بر آن مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص بوده از دیگر مزایای این پروژه که می‌توان به سهولت در امر پایش، حفاظت و حراست از اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از تخلف و تصرف غیر مجاز به اراضی ملی به وسیله افراد سودجو و فرصت طلب، تسریع در پاسخ گویی به استعلامات و کاهش پرونده‌های تخلف اراضی منجر شود، اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت جام گفت: در اجرای این طرح بالغ بر ۵۷۰ میلیون ریال هزینه شده که همه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، تأمین و پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.