همزمان با ۲۳ ذی‌القعده، روز زیارت مخصوص امام هشتم(ع) و به روایتی شهادت این امام همام، مراسم روز زیارتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم روز زیارتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در ویژه برنامه روز زیارتی امام رضا(ع) که در رواق بزرگ امام خمینی (ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع زیارت امام رضا(ع) پس از زیارت سیدالشهدا(ع) بیش از همه مورد توصیه و تاکید رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه خاطر نشان کرد: روزی که امام رضا(ع) به شهادت رسیدند سرزمین خراسان کانون ارادتمندان اهل بیت(ع) بود به گونه‌ای که امام کاظم(ع) در نیشابور بزرگترین شهر خراسان نماینده و نائب خاص داشتند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: عده‌ای بر این باورند که توصیه و تاکید فراوان برای زیارت علی بن موسی الرضا(ع) به این خاطر است که میان موطن امام هشتم(ع) تا مدفن آن حضرت در خراسان فاصله زیادی است.

وی ادامه داد: با این تفاسیر نمی‌توان گفت علت تاکید بر زیارت امام رضا(ع) مسئله دوری مزار و فاصله مدفن آن حضرت و غربت ایشان است بلکه ائمه معصومین(ع) پیش بینی می‌کردند آینده اسلام در سرزمین ایران قوت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آن بزرگواران می‌دانستند زمانی که حرمین شریفین در سلطه استکبار و کفر جهانی قرار می‌گیرد و دشمن در آن‌جا سعی در خاموش کردن نور اهل بیت(ع) و اسلام دارد سرزمین خراسان محلی برای تشعشع نور اهل بیت(ع) به سراسر جهان خواهد شد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: به همین خاطر در روایات تاکید شده است که مسلمانان و شیعیان از کشورهای اسلامی به مشهد بیایند تا این مکان مقدس به پایگاهی برای تجمع و تمرکز مسلمانان و شیعیان در برابر استکبار جهانی تبدیل شود.

در ادامه این مراسم حاج امیر عارف به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت و شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.