مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: جشنواره ملی فانوس، یکی از حرکت‌های ماندگار و اثرگذار در راستای تحقق نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

فراخوان پنجمین جشنواره ملی فانوس منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، عصر یکشنبه در نشست خبری جشنواره ملی فانوس در مشهد ، اظهار کرد: با توجه به این‌که این رویداد مهم فرهنگی، هنری و ارزشی در خراسان رضوی برگزار می‌شود، امیدواریم تحولی عظیم در این حوزه برای استان و کشور رقم زده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این بنیاد با رویکردی مهم و اساسی در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفته است که مأموریت اصلی آن جلوگیری از انحراف و تحریف در آثار و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به رویکرد دیگر این بنیاد که مقابله با غفلت نسبت به این ارزش‌ها در ساحت کشور و در سطح جهانی است، افزود: معاندین هیچ وقت دوست ندارند برجستگی‌های این انقلاب و ملت به‌صورت فاخر عرضه شود.

یوسفعلی زاده در رابطه با جشنواره ملی فانوس گفت: این جشنواره یکی از حرکت‌ها و برنامه‌های ماندگار و اثرگذار در راستای تحقق نشر ارزش‌های دفاع مقدس است زیرا اندیشه و آرمانی ماندگار خواهد شد که با زبان هنر فاخر و اثرگذار عرضه شود.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط اوج اندیشه ما در انقلاب اسلامی، حرکت مقدس دفاع است که زیر بار ظلم نرفتیم و از هویت و ارزش‌هایمان به درستی محافظت کردیم؛ امروز الگوی دفاع مقدس ما در بسیاری از جوامع نهادینه و فراگیر شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان این‌که پرچم مبارزه با ظلم و ظالم در دستان بسیاری از ملت‌ها قرار گرفته است، افزود: بدون شک بیان هنرمندانه و پردازش ظریف از منظر هنر، این کار بزرگ را جاودانه می‌کند و اجازه نمی‌دهد خدشه‌ای به ارزش‌های دفاع مقدس وارد شود.

وی با تأکید بر این‌که دنیای استکبار و امپراطوری رسانه‌ای دشمن، هیچ وقت اجازه نمی‌دهد حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی که توأم با مقاومت و ایستادگی است، نهادینه شود اظهار کرد: رسالتی که آحاد ملت بخصوص هنرمندان به‌عهده دارند، این است که در برابر جبهه نابرابر کفر و جنگ نرم ایستادگی کنند و از فرهنگ و ارزش‌ها دفاع کنند.

در ادامه این نشست، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس نیز با بیان این‌که «فانوس» از جمله جشنواره‌های ارزشی است که به تولیدات ارزشمند هنری در حوزه دفاع مقدس توجه دارد، خاطرنشان کرد: چهار دوره پیشین در شهرهای ساری، بندرعباس، تهران و شیراز برگزار شد و امسال مشهد برای پنجمین دوره از این جشنواره میزبان هنرمندان در سطح کشور خواهد بود.

جواد فرهنگ نژاد با بیان این‌که این دوره متفاوت‌تر از گذشته برگزار می‌شود، تصریح کرد: در دوره‌های قبل، تولیدات استان‌ها به دبیرخانه مرکزی ارسال، داوری و نتایج اعلام می‌شد اما جشنواره امسال ابتدا به شکل استانی در تمام استان‌ها برگزار و بعد از آن، بخش کشوری در مشهد انجام می‌شود.

وی به زمان‌بندی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: اعلام آثار برگزیده بخش استانی جشنواره هفته اول مهرماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس انجام می‌گیرد، هماهنگی برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه و آئین اختتامیه نیز آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

در پایان این نشست، از پوستر پنجمین جشنواره ملی فانوس رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.