نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که دموکراسی کشورشان در معرض تهدید قرار گرفته است.

 اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی آمریکا در معرض تهدید است

قدس آنلاین: طبق جدیدترین نظرسنجی که نتایج آن در آستانه روز چهارم ژوئیه و روز استقلال ایالات متحده آمریکا (یکشنبه ۱۳ تیرماه) در برنامه ساعت خبر پی بی اس(Newshour)/ان پی آر/ماریست منتشر شد، درست چند ماه پس از حمله طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره برای زیر سؤال بردن صحت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دو سوم آمریکایی‌ها یا همان ۶۷ درصد آن‌ها بر این باورند که دموکراسی آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، نظرسنجی‌هایی توسط شبکه‌های آمریکایی انجام گرفته است که نتایج آن نشان می‌دهد که در میان طرفداران ترامپ، ۸۷ درصد بر این باورند که دموکراسی آمریکا در معرض تهدید قرار دارد و ۶۰ درصد از رأی‌دهندگان به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز نظر مشابهی با این دسته از طرفداران ترامپ دارند.

طبق جدیدترین بررسی‌ها، علی‌رغم آن‌ که اکثر طرفداران ترامپ و بایدن نظر مشترکی در خصوص تهدید علیه دموکراسی ایالات متحده دارند، اما هر کدام از دو طرف، به این مسئله از نقطه‌نظر متفاوتی نگاه می‌کنند.

طبق این گزارش، از نظر دموکرات‌ها، حملات ششم ژانویه (۱۷ دی ماه ۹۹) به ساختمان کنگره و از نظر جمهوری‌خواهان ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ دموکراسی ایالات متحده را در معرض تهدید قرار اده است.

ششم ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

نظرسنجی فوق همچنین میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را نیز مورد بررسی قرار داده است نشان می‌دهد که نتایج آن نشان می‌دهد که میزان محبوبیت جو بایدن، ۵۰ درصد است و از این میان تنها ۱۱ درصد از جمهوری‌خواهان از عملکرد بایدن راضی هستند و این رقم در بین دموکرات‌ها ۸۹ درصد است.

در خصوص بحث همه‌گیری کرونا در آمریکا نیز بررسی‌های فوق نشان می‌دهد که  ۶۴ درصد از مردم آمریکا از نحوه عملکرد دولت بایدن در مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا رضایت دارند و میزان رضایت آمریکایی‌ها از نحوه مدیریت بایدن در بحث اقتصاد، ۵۰ درصد است.

از طرف دیگر، میزان رضایت آمریکایی‌ها از نحوه مدیریت بایدن در مسائل مربوط به سیاست خارجی در مقایسه با مسئله کرونا کمتر است و تنها ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها از میزان علمکرد بایدن در مسائل سیاست خارجی رضایت دارند.

با این حال، نظرسنجی فوق نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مردم آمریکا از نحوه مدیریت رئیس‌جمهور خود در مسئله مربوط به مهاجرت ناراضی هستند و تنها ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از عملکرد بایدن در زمینه مسائل مربوط به مهاجرت رضایت دارند.

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که ایالات متحده در مسیر درستی گام برمی‌دارد و ۴۷ درصد با این نظر مخالف هستند.

طبق این گزارش، دست‌کم یکهزار و ۱۱۵ بزرگسال آمریکایی از جمله ۹۰۵ رأی‌دهنده ثبت شده در نظرسنجی فوق شرکت کرده‌اند و در بین آن‌هایی که به عنوان رأی‌دهندگان نامشان به ثبت رسیده است، ۳۲ درصد تصریح کردند که طرفدار حزب دموکرات هستند و ۲۹ درصد طرفدار حزب جمهوری‌خواه بودند و ۳۸ درصد اعلام کردند طرفدار احزاب مستقل هستند و یک درصد نیز گزینه «دیگر» را ثبت کرده بودند.

طبق این گزارش، ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را مردان و ۵۱ درصد را نیز زنان تشکیل می‌دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.