مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه قطع برق، آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد، گفت: شرایط تامین آب سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط شهری و روستایی با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در قیاس با سال گذشته، بسیار سخت شده است.

 وقتی قطع برق، آبرسانی به مشترکان خراسان رضوی را با مشکل روبرو می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی با بیان اینکه ۴۵۰  پروژه گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ در خراسان رضوی در حال اجرا است، این تعداد پروژه  را  شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال  و شبکه توزیع، مخازن ذخیره  برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی دانست  و تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها هزار و۲۳۶ لیتر برثانیه به توان تولید آب شهرها  و ۳۳۳ لیتر هم به ظرفیت آب شرب روستاهای استان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خواستاراختصاص تامین ۶ هزار و ۳۱۹میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های دردست اجرا شد و برخورداری آبفا از ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل برای تامین برق اضطراری روستاهای تحت پوشش را ناکافی ارزیابی کرد.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی این شرکت به ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۲۵۴ روستا در خراسان رضوی گفت: شرایط  تامین آب سه میلیون  و ۳۰۰هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط  شهری و روستایی با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان ۶ درجه در قیاس با سال گذشته، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش بینی می‌شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

علوی از تعامل شرکت برق و آبفا برای تامین برق تاسیسات  آب خبر داد و با بیان اینکه خراسان رضوی در شرایط  سر به سر و ناپایدار تامین آب قرار دارد خاطر نشان کرد:  قطع برق، آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد با این حال این استان به مرحله بحران نرسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اردیبهشت ماه سال جاری این نیز با بیان اینکه ۳۰ شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند، تامین آب برای ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز  را در وضعیت قرمز توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.