اردبیل- مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: در سال جاری حمایت و ارائه تسهیلات به ۱۰۰ کارگاه خرد و زودبازده و مشاغل خانگی در روستاهای هدف شهرستان سرعین با میزان اشتغالزایی حدود ۴۰۰ نفری در دستور کار قرار دارد.

حمایت بنیاد برکت از ۱۰۰ کارگاه خرد و زودبازده در شهرستان سرعین

به گزارش قدس آنلاین؛ مهرداد اصغری اظهار کرد: در سال‌جاری هدف‌گذاری بنیاد برکت حمایت و ارائه تسهیلات به ۱۰۰ کارگاه خرد و زودبازده و مشاغل خانگی در روستاهای هدف شهرستان سرعین با میزان اشتغال‌زایی حدود ۴۰۰ نفری است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل بیان کرد: در این طرح حمایت از مشاغل خانگی و روستایی، فرآوری محصولات لبنی تولیدی در روستاها، طرح‌های گلخانه‌ای، صنایع دستی، چرم‌دوزی، فنی و خدماتی، کارگاه‌های تولید پوشاک، مشاغل دانش بنیان و ... بسته به موقعیت روستاها و رسته‌های شغلی مختص منطقه انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: توانمندسازی روستاها، ایجاد تنوع شغلی در مناطق روستایی و افزایش تنوع محصولات تولیدی و همچنین ایجاد بستر لازم برای مهاجرت معکوس به روستاها از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح است.

اصغری عنوان کرد: برای حمایت از این مشاغل، تسهیلات قرض الحسنه تنفس‌دار با سود ۴درصد با بازپرداخت ۴۸ الی ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده و از سال جاری سقف این تسهیلات تا میزان ۵۰ میلیون تومان است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: در راستای پشتیبانی از این کارگاه‌ها نیز بنیاد برکت با برگزاری دوره‌های آموزشی و تشکیل صندوق‌های محلی و گروه‌های تخصصی مشاغل تا ۲ سال افراد کارآفرین را راهبری و پشتیبانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.